Prologue Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Hvordan får jeg åpna ORF filene jeg har tatt med olympus kameraet mitt? Jeg får ikke åpnet de i photoshop engang. Må jeg konvertere de på en eller annen måte?
Kris Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 http://www.google.no/#hl=no&source=hp&...e4d80148db1422d
tomsi42 Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Hvis du har ny nok Photoshop, så kan du oppgradere Raw converteren (Adobe Camera Raw) versjon 5.5 Tom
Torbjørn T. Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 To ting som er greit å vite når ein skal svare på slike spørsmål: Kva kamera har du (modell, ikkje berre merke), og kva versjon av PS har du?
Prologue Skrevet 19. november 2009 Forfatter Skrevet 19. november 2009 Kamera: Olympus E-450 PS: CS3 Har jeg raw konverter på denne versjonen av PS? Uansett ikke så viktig for meg nå. Fikk lastet ned plugin fra Olympus sine hjemmesider smertefritt. Case Closed
Torbjørn T. Skrevet 20. november 2009 Skrevet 20. november 2009 Svarer sjølv om du har løyst problemet: Ja, det har du, men den er ikkje kompatibel med kameraet ditt. Det er nemleg slik at for kvar store oppgradering av PS (CS2--> CS3, CS3 --> CS4 osb.) so kjem det òg ein ny versjon av Adobe Camera Raw (ACR), råkonverteraren til Adobe, men desse nye versjonane av ACR er ikkje kompatible med eldre versjonar av PS¹. Dermed passer kun ACR 3.x med CS2, ACR 4.x med CS3 og ACR 5.x med CS4. Vidare er det slik at råfiler er unike frå kameramodell til kameramodell, då dei er ei direkte avlesing av sensordata. Når eit nytt kamera kjem på marknaden, må dermed råkonverterane oppdaterast for å støtte dette. Ditt kamera kom eit halvt år etter at CS4 vart lansert, so støtte for det finst berre i ACR 5.x, som altso ikkje er kompatibel med CS3. Det finst dog eit alternativ om du vil bruke PS: DNG. DNG er Adobe sitt eige råformat, og er støtta i alle versjonar av ACR (trur eg). DNG Converter, eit enkelt program for å konvertere til DNG, kan lastast ned gratis frå sidene til Adobe. Bruk av DNG har vorte diskutert litt i forumet, so du finn kan hende nokre av desse diskusjonane om du leiter litt. Elles har Terry White ein video der han fortel litt meir om formatet. Kan lastast ned her. ¹ Med mindre noko har skjedd nyleg som eg ikkje har fått med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå