Gå til innhold

nytt tastatur, noen forslag?


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg et nytt tastatur og da vil jeg ha skikkelig saker.

det trenger ikke være trådløst, jeg vil bare ha et som er godt å skrive på, sånn at man ikke blir sliten i fingrene, også må det vare lenge. vil ikke ha noe drit der tastene faller av eller noe.

jeg syns det er plagsomt med sånn tastatur der tastene er delt i to på midten hvis dere skjønner hva jeg mener, men hvis det er mye bedre når man blir vant til det så kanskje jeg skal prøve det.... noen som har noen erfaringer med en overgang til delte tastatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<snip>

jeg syns det er plagsomt med sånn tastatur der tastene er delt i to på midten hvis dere skjønner hva jeg mener, men hvis det er mye bedre når man blir vant til det så kanskje jeg skal prøve det.... noen som har noen erfaringer med en overgang til delte tastatur?

 

Er ganske greit å skrive på et natural-keyboard hvis du skriver touch. Men da utelukket for å skrive mye på, ellers er det no herk. (Som f.eks å spille på, også må man begynne å lete etter tastene fordi de er på "motsatt" side av tastaturet og lignende situasjoner.) Anbefaler Logitech sitt Internet Navigator Keyboard, det har genialt bra hurtigtaster, er komfy å skrive på og tåler en del hamring før det blir utslitt. Nå skal det sies at jeg har klart å slite ut et vanlig Logitech Deluxe Access på litt over et år (tastene er seige og knirker), men da har jeg også skrevet MYE (kodet html/java og irc'et 24/7). Klarte ikke å slite ut Internet Navigator Keyboardet mitt på litt under samme tida med omtrent samme aktivitet.

Lenke til kommentar

jeg er programmerer og har veldig mye kontakt med kunder og firma over msn så jeg skriver sinnsykt mye hver dag så det er veldig viktig med et skikkelig tastatur for meg... det jeg har nå er litt tungt å skrive på.

 

er det foresten stor forskjell på dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...vdID=1&CatID=18

og dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=5&s=pl

 

for jeg har prøvd det deluxe tastaturet og det er helt ok..

Lenke til kommentar
jeg har prøvd sånn delt keyboard litt, for han jeg bor med har sånn og inntrykket jeg har fått er at det er ok å skrive med, men helt på trynet til å game med. vanskelig å nå taster osv... så jeg tror jeg går for et vanlig et.

Jef har den motsatte meningen.

Jeg syns det er genialt å game med. Blir man litt overiverig (som jeg ofte gjør :p ) så er det _meget_ kjekt å ha et delt tastatur, der tastene er avskilt og man kanskje har lettere for å treffe rette taster etter noen dunk i tastaturet :lol:

Lenke til kommentar
skal det brukes til å skrive med er dei som er delt på midten kjempe knall!! blir fort vandt til det. Eg var derimot så uheldig at eg sølte brus over det på eit LAN så nå har eg godt over til den vanlige typen.

Men det er bedre for henda med dei som er delt, behagelig spør du meg.....

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=27478&t=1064&l=2&AvdID=1&CatID=18&GrpID=5&s=pl

 

ser man det, ja.. endelig en som har skjønt tegningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...