Gå til innhold

Spørsmål fra en nykommer


Anbefalte innlegg

Aldri vært noen stor online spiller (spilte litt CS når det kom..)

 

Kjøpte egentlig MW2 for enspillerdelen (ps3). Den var jo helt sykt konge, men den var jo i korteste laget..Tenkte derfor at jeg fikk sjekke ut multiplayer delen også. Det viste seg å være ganske så artig, men må nok spille litt mer for å få taket på det. Går sykt fort, og blir jo skutt ganske fort.

 

Det jeg lurer på er om det er meninga at det skal ta så sykt lang tid å starte opp ett spill? Hvis jeg velger team match må jeg som regel vente 3-5 min før jeg kommer med i en match, mens free 4 all tar enda lengere tid. Jeg har heller aldri fått til to matcher etter hverandre. Da er det ut i lobbyen igjen og vente. Synes dette er sykt kjedelig.

 

Er det ellers noen som har tips til hvordan jeg skal bli litt bedre, så er det bare å komme med de... Er det f.eks best å snike rundt, løpe som f... Ser at de som er bedre enn meg kanskje dør like mange ganger som meg, men har 4-5 ganger flere kills..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips for å bli bedre er å ha tålmodighet, og lære deg spillet ordentlig. Har endel venner som ikke er store FPS-spillere som bare har gitt opp de to siste Modern Warfare spillene fordi det er så mye som skjer og de dør ut av det de tror er "ingenting".

 

Lær deg mapsene, lær deg hvor folk kommer fra og hva de forskjellige killstreakene gjør så blir nok spillet ganske mye lettere. Bare husk å ikke gi opp selvom du dør endel ganger, det skjer de fleste som er nye til Modern Warfare.

Lenke til kommentar

Svar fra en ikke så nykommer.

 

Bruk flere våpen hele tiden, bli vant til å spille med alle sammen.

sikt ALLTID på hodet, ikke skyt om du ikke er sikker på å treffe hodet..

Statsen vil suge i starten, KDR'n vil dette men dette er verdt det i lengden.

Jeg begynte slik med CS for 7 år siden, og jeg har ALLTID most headshots / Kills per runde. Eksprimenter med Perks og attachements, ikke bruk red dot eller noe annet sikte annet enn kunn for achievements og XP. Du blir mye flinkere til å sikte å skyte uten å brukte sikte, når du først er dyktig uten sikte, kan du virkelig ta utbytte av å bruke sikte. Ikke camp, løp,løp og løp, du lærer ingenting av å time folk som bare jogger som høner midt på plassen. Pass på å finn games som faktisk har gode spillere, gjerne spectate dem så mye som mulig, se og lær. ALLTID bruk lyd, lyden er din wingman i FPS spill, lær å bruke den, lær å utnytt den. Haxxing bør du lære deg fortløpende, (skyte gjennom veggene) Last ned Fragmovies fra CoD4, se og lær.

 

Det med stats, sett Pres missile som første (5kills elno) prøv alltid å hitt 2 personer minst, da har du chopper som 7'ende, dette vil vanligvis ta 3-8 stykker. hold deg lavt, å få 11 killstreak. da har du choppergunner, denne kan du lett ta opptil 20 stykker med.

og vips så kan du lett ha 30-0 i stat, public that is.

 

Ranking: bytt våpen hele tiden, attachements, perks osv, spill domination / ground war.

GJør du det greit der, så kan du lett ha 35k ish xp på en runde.

 

Her er litt kort info om hva du kan begynne med.

 

Lykke til

 

Emergo Arig0ld

Lenke til kommentar
Takk for tips!

 

 

Er det virkelig normalt at PS3 er så treg å starte? Oo

 

Det lurte jeg også på... Er det ingen andre som opplever dette?

FPS egner da seg ikke på konsoll! Kjøp det på PC :D der starter iallefall gamene før jeg nesten selv rekker og joine en FFA eller Deathmatch..for meg iallefall:P

Lenke til kommentar
FPS egner da seg ikke på konsoll! Kjøp det på PC

 

Nå synes jeg at single player delen fungerer veldig bra på ps3.. Kjøpte det jo ikke egentlig for å spille online...

 

(har vel egentlig ikke en gamer pc som klarer å kjøre spillet heller...)

Spillet er vel like mye FPS singelpalyer som på online :p

 

Jeg kjører CoD:Mw2 på fullt med 90-95fps stabilt uten problemer. Ikke så ny maskin dette heller. CoD krever relativt lite, får best ytelse om du har ATI kort selvsagt.

Lenke til kommentar
FPS egner da seg ikke på konsoll! Kjøp det på PC

 

Nå synes jeg at single player delen fungerer veldig bra på ps3.. Kjøpte det jo ikke egentlig for å spille online...

 

(har vel egentlig ikke en gamer pc som klarer å kjøre spillet heller...)

Spillet er vel like mye FPS singelpalyer som på online :p

 

Jeg kjører CoD:Mw2 på fullt med 90-95fps stabilt uten problemer. Ikke så ny maskin dette heller. CoD krever relativt lite, får best ytelse om du har ATI kort selvsagt.

 

 

Hvem spiller vell på full grafikk når man spiller Multiplayer?

SP kjører jeg alt på fult (Ikke fult aa) tilogmed med mitt oppsett.. som er 2 år gammelt.

Multiplayer så ser man fiender MYE bedre med low settings, pluss man får mye mer HZ av lav oppløsning og bedre fps, er som natt og dag fra 75 hz til 150. CoD motoren viser ikke mere enn 80 fps btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...