Gå til innhold

Anbefaling? - fotostativ med finesser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D40 med hvilket objektiv?

 

Speilen pä D40 er egentlig ganske snill, sä med kit objektive eller vidvinkel kan du fä skrape bilder selv med billigeste stativ. (Prövd selv med 100,- Hama stativ.)

 

Med 55-200, 70-300 eller större tele objektiv, begynner kravene til stativ ä bli höyere.

 

Ofte anbefalt her pä forumetVelbon Sherpa 600R. Velbon Ultra (Luxi) serien skulle ogsä vaere god nok (avhengig av hvilket objektiv du benytter) men tror ikke den har gradskive.

Endret av Noggie
Lenke til kommentar
D40 med hvilket objektiv?

 

Speilen pä D40 er egentlig ganske snill, sä med kit objektive eller vidvinkel kan du fä skrape bilder selv med billigeste stativ. (Prövd selv med 100,- Hama stativ.)

 

Med 55-200, 70-300 eller större tele objektiv, begynner kravene til stativ ä bli höyere.

 

Ofte anbefalt her pä forumetVelbon Sherpa 600R. Velbon Ultra (Luxi) serien skulle ogsä vaere god nok (avhengig av hvilket objektiv du benytter) men tror ikke den har gradskive.

 

Takk for svar! :) så greit ut det der! Men som sagt ønsker jeg meg ett stativ med gradskive, noe denne manglet =/

Lenke til kommentar
noen anbefalinger?

Spørs hva du er ute etter. Skulle jeg anbefale et kulehode til meg selv, så ville jeg lagt en god slump penger i å få noe av kvalitet. F.eks. den mellomste modellen fra RRS. Men det finnes selvfølgelig langt rimeligere alternativer. Jeg har dessverre ingen personlige erfaringer med kulehode.

 

En billigere måte å få noe som er stødig og bra, er å gå for et treveishode. Det var det jeg gjorde ved å kjøpe et Manfrotto 804RC2. RC2 er ikke av de største monteringsplatene akkurat, men det burde holde til et D40. Dette hodet har gradskiver og vater. Det finnes naturligvis mange andre produkter der ute, jeg har bare ikke hatt noe bruk for å sette meg inn i det.

 

Første bud blir som nevnt å finne ut av om kulehode eller treveishode er det som passer best for deg.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Flashpoint karbonstativ fra Adorama. Disse er lette og meget stabile stativer og prisen er veldig god.

http://www.adorama.com/FPTPF1228.html evt http://www.adorama.com/FPTPF1328.html

Flashpoint leverer også rimelige kulehoder, selv om jeg vil anbefale deg å spytte litt mer i et skikkelig hode. Vil anbefale http://www.adorama.com/AWMBZ1SPC.html

 

Leveres på døren 3-4 dager etter bestillng. Bestillt mye utstyr fra USA og aldri betalt mva når UPS leverer.

Lenke til kommentar

Hadde kanskje håpt på noe litt billigere tilsammen? blir litt hardt med tilsammen 4k liksom :p

 

Og er det egentlig nødvendig med kulehode? Jeg har brukt 3-veis før og har igrunn ikke sett problemer med det..

 

Jeg må tenke økonomisk å vil få mest for pengene.

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...