Manu333 Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Skjedde vel for en uke siden, da jeg skulle ta opp lokket. I det jeg tok det opp tatt hele hengselet på venstre siden av maskinen av. Så etter 3 dager ble bildet helt svart, men dette har sikkert noe med at kabelen til skjermen går gjennom der? Så har dere noen ide hva jeg kan gjøre nå? Tviler egentlig for at det er fysiks vold som kan ha skadet den, men heller feil produksjon? For når skjermen datt ut var det null skrue der, og heller ingen skrue som ranlet ut av pcen idet hengselet datt ut. Kan nevne at jeg kjøpte pcen for 1 og et halvt år siden hos komplett. Ty for tips!
Makky Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Har en lik sak med en HP-maskin om dagen. Skal sende den inn til butikken. Maskinen har nesten aldri blitt transportert og har hatt en fast plass på en pult. Plutselig en dag, som du sier, knakk det metallfestet som fester skjermen.
Manu333 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Skrevet 19. november 2009 Har selv en hp maskin. Men går dette på egen kostnad eller?
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 (endret) dv9000 eller dv6000 i presume? Er produksjonsfeil på venstre hengsle på disse maskinene. Dekkes av garanti, om du fortsatt har det, noe som er heller tvilsomt... Kan jo alltids reklamere på det. Endret 19. november 2009 av Eksentron
Manu333 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Skrevet 19. november 2009 dv 6000 ja Kjøpte ikke garanti, men hvordan går jeg frem med reklamasjon?
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Du har 1 års garanti uansett på HP Pavilion-modeller, ved reklamasjon melder du dette til selger, så lenge det er et privatkjøp
darket Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 HP har hatt problemer med dette ja, men litt usikker på om de "godkjenner" reklamasjoner på dette problemet lenger. De har GJORT dette tidligere ja, men om de gjør dette nå.. vet jeg ikke Godkjenner de det ikke, blir det en dyr innsending for deg..
Manu333 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Skrevet 19. november 2009 Er klar over dt. Funker fint nå, da jeg har koblet pcen med hdmi på 40¨, men blir litt slitsomt med tanke på ps3en
Makky Skrevet 20. november 2009 Skrevet 20. november 2009 Min er en G3000-modell. Jeg kjører på som reklamasjon da jeg mener det er en svakhet i pc'en og ikke brukerens (meg) sin feil. Når det gjelder ditt tilfelle, så har HP erkjent et problem. Så da skal en reklamasjon løse saken, uansett om det er garanti tilstedet eller ikke. Mulig du må "krangle" litt, siden kanskje selger må de3kke reparasjonen. Metode for reklamasjon: Kontakt selger og si du vil reklamere. Sendes inn som ved garanti og merkes med et rmanr. (Sikkert noen forskjellige rutiner)
Manu333 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Skrevet 21. desember 2009 Hei igjen! Fikk mail idag fra komplett.no hvor det fulgte med en fremgangsmåte for retur av produktet. Kan si at min data kunnskap er på det høyeste så trenger litt hjelp. 1) Husk at PC-komponenter som er sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger, må pakkes med antistatisk emballasje for at garantien skal være gyldig. Mangler du antistatisk emballasje? Kontakt vårt kundeservice senter og få tilsendt kostnadsfritt! 2) Alt ekstra utstyr som er påmontert returvaren må demonteres før innsendelse. (Eks: vifter, harddiskrammer, braketter etc.) 3) Pakk inn varen forsvarlig mot slag- og støtskader, selv om varen er defekt. Inkluder alt tilbehør (Ved DOA varer må org.emballasje være intakt). 4) Fest en kopi/utskrift av godkjent returforespørsel (denne mailen) til produktet. 5) Merk pakken med returnummer tydelig på utsiden. IKKE BRUK TUSJ ELLER KULEPENN DIREKTE PÅ ORIGINAL EMBALLASJE, MEN PÅ EGEN ETIKETT / ADRESSEKORT. 6) Send pakken til adressen under, vi anbefaler at pakkene sendes med Posten og ta godt vare på senderkvittering. 7) For produkter som returneres pga. påstått feil, men som etter testing av våre teknikere blir funnet i orden, vil det kunne bli belastet et testgebyr på 190,- inkl. mva., pluss fraktkostnaden tilbake til kunde. NB! Hvis produktet må videresendes til servicepartner og det viser seg at mangelen ikke dekkes av garanti-/reklamasjon så forbeholder Komplett seg retten til å fakturere kjøper de faktiske kostnadene i saken (ref. §30, siste ledd, forbrukerkjøpsloven). 8) Dersom varen ikke lenger lagerføres eller ei kan erstattes med tilsvarende lik vare, krediteres den returnerte varen. Kontonr. anbefales påført under. Som sagt har jeg en dv6000. Spørsmål til dere: 1) Har denne maskinen elektrostatiske utladninger? 3) Inkluder alt tilbehør (Ved DOA varer må org.emballasje være intakt). hva menes med "doa"? Takk for det! -Manu333
NoTrace Skrevet 21. desember 2009 Skrevet 21. desember 2009 (endret) Nei, denne trenger ikke beskyttes (ESD, dette gjelder bare for kretskort o.l. (f.eks. om du sender inn kun en rambrikke/harddisk/skjermkort osv.)). Pakk den forsvarlig, slik at posten ikke har mulighet for å ødelegge den med "kast-og-ta-hys"-regelen som de lever etter. Store mengder bobleplast og isopor/skumgummi er tingen. DOA er Dead On Arrival, altså den var død når du fikk den fra første stund, dette trenger du ikke bekymre deg for Endret 21. desember 2009 av Eksentron
Manu333 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Skrevet 22. desember 2009 Takk for svar! Da er det bare å håpe på det beste! - Manu333
Ole3 Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 (endret) Du kan slappe helt av. Som privatkunde har du FEM års reklamasjonsrett. Det er fordelen med å kjøpe varer i Norge! Forøvrig er jeg ytterst overrasket over at dette fortsatt er et problem. Jeg knakk mitt første HP-hengsel for ca TI år siden ... Ole Endret 22. desember 2009 av Ole3
Makky Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Du kan slappe helt av. Som privatkunde har du FEM års reklamasjonsrett. Det er fordelen med å kjøpe varer i Norge! Forøvrig er jeg ytterst overrasket over at dette fortsatt er et problem. Jeg knakk mitt første HP-hengsel for ca TI år siden ... Ole Er nok ikke et vanlig problem, men selvfølgelig noen modeller kan kan ha svakheter. Husk at "mainstream"-modellene ofte har mer fokus på "bling-bling" enn bedriftsmodellene
cruzader Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 (endret) at hengslene knekker er ikke noe vanlig problem, etter såpass lang tid tviler jeg på det er produksjonsfeil og må dekkes fra kundens lommebok. er selve plastdekselet også ødelagt blir det raskt en 1000-2000kr (vanskelig si noe nøyaktig ettersom det varierer veldig modell til modell). Endret 22. desember 2009 av cruzader
Makky Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 I mitt tilfelle (knekt hengsel og plastikk), som nevnt tidligere i denne tråden, ble reklamasjonen min godkjent av selger og HP. Og maskinen er litt over 2 år gammel.
cruzader Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 da vil jeg tippe du har vært heldig er teknikere som sitter og tar skjønnsvurderinger på hver sak, så "treffer" du en tekniker med en bra dag tror jeg nok andelen saker som blir godkjent stiger litt. har selv opplevd sende identiske saker inn hvor en har blitt vurdert som garanti og andre ikke.
Makky Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 I dette tilfelle har maskinen har aldri vært flyttet noe særlig på, og den ser faktisk ut som den kommer rett fra esken. Så det hjelper nok under "vurderingen" hehe.
Ole3 Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Minner om lov om forbrukerkjøp §17 Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Her kan det neppe være snakk om heldig eller ikke. Merk at jeg kun uttaler meg om forbrukerens rettigheter ut fra kjøpsloven. Garanti er noe annet. Ole
NoTrace Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Poenget er jo ikke hvor lenge han har reklamasjonsfrist eller ikke. Det er om han er berettiget reklamasjon da dette kan bli ansett som en fysisk skade på produktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå