HKRoed Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Hei! I forrige uke satt jeg inn 2 stk WDC Green 1TB disker i serveren min. Fjernet da også 3 stk disker med mindre lagringskapasitet. Etter dette har maskinen blitt forferdelig treg når jeg kopierer filer til og fra disse diskene. De 2 andre diskene i maskinen har jeg ingen problemer med. Begge diskene er koblet rett i hovedkortet med SATA. Har også testet å koble de via ett SATA IDE kontrollerkort fra Promise uten at det hjalp. Ved kopiering til og fra disse diskene, får jeg ofte også blåskjermer. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA & BAD_POOL_CALLER. Begge refererer til ntfs.sys Noen tips i denne saken mottaes med takk :-) Info: OS: WinXP SP2 Hovedkort: MSI P6NGM-FD Harddisker: WDC Green 1TB
newman221 Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Oppdatert drivere til skjermkortet i det siste? Fant noen lignende feilmeldinger på google som refererte til feil i skjermkortdrivere. Det som ofte lønner seg, er å copy/paste feilmeldningen i google, så får du som regel opp noen hundre treff om folk med samme feilmelding. Sjelden man er alene om en feil. Du har også noe som heter "mini dumps" som kan brukes til feilsøking. Kanskje noen på forumet her har erfaring med å tolke slike? Det har ikke jeg, men veit at de ofte kan være nyttige.
HKRoed Skrevet 19. november 2009 Forfatter Skrevet 19. november 2009 Hei! Nei, ikke oppdatert skjermdrivere. Kanskje teste det. Har søkt i Google, men blir lissom ikke mye mere klok. Er så himla mange treff :-) For å tolke minidumps, bruk programmet BlueScreenViewer. Det er det jeg brukte for å tolke de blåskjermene :-)
Chavalito Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Jeg tror ikke de BSOD du får har noe med skjermkortet å gjøre. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA feil meldinger har ofte med dårlig RAM å gjøre, men feilene dine er forårsaket av ntfs.sys etter det du sier. Ntfs.sys har med selve fil systemet å gjøre og er ikke relatert med skjermkort driver. Det kan være dårlige sektorer på hard diskene dine, selv om jeg tviler på det etter som begge diskene dine er nye. Men du kan prøve og kjøre chkdsk /f /r på begge diskene for å sjekke dem.
brgr Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 MS KB sier: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA: This Stop message occurs when requested data is not found in memory. The system generates a fault, which normally indicates that the system looks for data in the paging file. In this circumstance, however, the missing data is identified as being located within an area of memory that cannot be paged out to disk. The system faults, but cannot find, the data and is unable to recover. Faulty hardware, a buggy system service, antivirus software, and a corrupted NTFS volume can all generate this type of error. som siste punktete nevner, ett korrupt NTFS volum, prøv som Chavalito foreslo med checkdisk på diskene dine =)
ask99 Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 (endret) Prøvde å finne et datablad på MCP73PV chipset, men å finne noe brukbart fra nvidia, er ikke mulig. Det eneste jeg fant, var en Acer med MCP73PV, og info var : 4 x SATA ports each supporting up to 750GB 3.5" HDD, men i Test Reports på msi siden står det "HDS721010KLA330 3Gbps ; 1000GB WINXP OK OK OK OK" Så prøv med siste bios versjon, hvis du ikke har prøvd det enda. Edit: Hvordan går det med harddiskene? Glemte også å spørre om du hadde inst. siste "NVIDIA nForce MCP73 System Drivers" Endret 20. november 2009 av ask99
HKRoed Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Prøvde de forslagene dere kom med, men ingenting fungerte. Blåskjermene kom i ett sett. Formaterte igår, og nå ser alt så meget bedre ut :-) Takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå