Gå til innhold

Hardware inni skjerm?


Anbefalte innlegg

Satt litt og tenkte i dag på hva jeg mer jeg kunne modde på pc'en min...da så jeg den gamle skjermen stående i hjørnet.. HMM tenkte jeg, jeg kan jo ta ut innholdet og stappe inn pc delene der! det er en 15" det dreier seg om, er dette farlig?altså det emd å røske ut delene i skjermen? tenker da på om jeg kan bli grilla eller.no... har dere sett noen andre gjøre dette? Vil lage en unik modd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge skjermen ikke er tilkobla så er det ikke farlig... Verre hvis skjermen har vært tilkobla nylig for kondensatorene og bilderøret (usikker) kan i enkelte tilfelle ha en ladning på rundt 25 000(!) Volt.

 

Helst ikke noe man vil ha gjennom huet/hjertet..

 

Ellers blir det vel kanskje vanskelig å få en hel pc av nyere dato inn i en 15" skjerm? Men for all del, lykke til! Bra du er kreativ! :wink:

Lenke til kommentar

disse kondensatorene han snakker om, kan ikke holde mange tusen volt, det er en egen trafo som lager denne spenningen.

men de kan inneholde andre spenninger. hvis du vet hvordan en kondensator ser ut kan du jo bare ta en ledning av noe slag å kortslutte alle di stor du ser, for å være sikker... (di små mister ladnigen ganske fort og er ikke farlig)

Lenke til kommentar

Heh..

Innmaten i en skjerm (Kondensatorer f.eks) kan holde på spenningen VELDIG lenge, er vel snakk om 25000V ja, men hvor mange Ampere det er, det vet jeg ikke.. Du bør kanskje undersøke litt rundt i forumet, står mye om åpne skjermer her. Søk etter f.eks "Lakke skjermen".

 

Grunnregel nr.1 når det kommer til elektro/elektronikk:

 

Du gjør grundige forberedelser og vet hva du gjør før du prøver.

 

Mvh. John Henrik

Lenke til kommentar

denne spenningen 25 000 er ført i en kabel som skal ligge på bilderøret siden det er der spenningen skal inn, trukke den er så farlig heller siden det er så lite strøm men det kommer til og spenne godt fra seg vis du tar på den jah men ,jeg har ikke hørt at den kondenstator kan ha så mye spenning over seg :roll: det er mest sansynelig en trafo jah

Lenke til kommentar
En trafo som lager spenning? Teknologien er kommet langt, men ikke så langt :o
Ok, han skrev "lager" men han mente nok "transformerer ". Det er jo tross alt det en transformator gjør...

 

Ellers så går det nok greit å modde en PC inn i skjermen. Apple har jo i hvertfall et bevist det med sin iMac. Blir sikkert litt trangt, og du trenger nok noen ekstra jordete metallplater for å hindre elektrommagnetiske forstyrrelser og statisk elektrisitet mellom skjerm-elektronikken og PC-innmaten. Forresten en kul ide! :D

Lenke til kommentar

Det vi gjørde var å finne en skjerm uten innhold på søppelfyllingen..

Snakket med en elektriker og de sa du må være uhyre forsiktig å pille inni PC Skjerm/TV selv om strømmen har vært av lenge (snakk om dager)

 

Hvorfor vet ikke jeg, men vil ikke anbefalle det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...