Gå til innhold

Kjøpte spill? Mangler en CD osv.


Andzel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Var innom EB Games istad og kjøpte meg F.E.A.R 2 Limited Edition ettersom de hadde den. F.E.A.R 2 koster 499 og limited edition kostet 178 O.o.

 

Uansett:

 

Kommer hjem og finner ut det skal være tre CD'er med men har bare fått vanlig F.E.A.R 2! Så det de kunne gjøre var bare å gi meg pengene tilbake. Skal ikke jeg ha lov til å få produktet jeg kjøpte ved at de sender det inn også får det tilbake komplett?

 

Bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kreve omlevering så framt selger kan få tak i erstatningsprodukt til deg innenfor en rimelig kostnad (som de må ta selvsagt). Ref forbrukerkjøpsloven §26 og §29.

Skrevet
Du kan kreve omlevering så framt selger kan få tak i erstatningsprodukt til deg innenfor en rimelig kostnad (som de må ta selvsagt). Ref forbrukerkjøpsloven §26 og §29.

Lykke til med å få til det ved spillkjøp... I praksis har dette ingenting å si da selger bare kan si at leverandøren ikke leverer dette lenger, hvem skal man da klage til og bli tatt seriøst? Selv ikke forbrukerrådet ville gidde bruke tid på dette...

Skrevet

Ikke folka i butikken heller, så de gir deg et nytt spill og ferdig med det.

Ingen står i kassa og kverulerer over lover og regler. De har retningslinjer innad i butikken de følger ved slike tilfeller.

Skrevet
Jada, skjer stadig vekk det. Gjerne hvis spillet fryser litt uti. Da omleveres det gjerne.

 

 

Så det er faktisk mulig? Men uansett om spillet er litt over et år gammelt? Veit det er to års reklamasjon så.

Tror de fleste spillbutikkene hadde blitt skeptisk da.

Skrevet
Du kan kreve omlevering så framt selger kan få tak i erstatningsprodukt til deg innenfor en rimelig kostnad (som de må ta selvsagt). Ref forbrukerkjøpsloven §26 og §29.

 

Problemet i slike tilfeller er svingninger i kostprisen. Dersom dette spillet hadde en innkost på 140,- så er det ikke rimelig å kreve at butikken skal kjøpe inn et nytt spill med kostpris på 450,-. Spill er generelt et produkt med lav bruttofortjeneste.

Gjest Slettet+891234
Skrevet
Problemet i slike tilfeller er svingninger i kostprisen. Dersom dette spillet hadde en innkost på 140,- så er det ikke rimelig å kreve at butikken skal kjøpe inn et nytt spill med kostpris på 450,-. Spill er generelt et produkt med lav bruttofortjeneste.

Kan ikke selger tilby avhjelp, vil først og fremst heving av kjøpet være aktuelt. Man vil som hovedregel kunne kreve erstatning for eventuell prisdifferanse om spillet kjøpes dyrere et annet sted. Ofte vil selger neppe komme så mye bedre ut av det ved å nekte omlevering, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...