Gå til innhold

[Løst]Ny gaming pc til 15 - 17 K


Anbefalte innlegg

Heisann, håper på litt hjelp her, skal kjøpe ny pc max 15 - 17 k til Gaming

 

Må håndtere det meste i gaming.

 

Kan dere hjelpe meg med å sette opp en pc enten på komplett, eller netshop, multicom,.. siden disse er de eneste som bygger pc.

 

Kan dere spesialister spekke en slik pc for meg innenfor gitte rammer på 15 - 17 K. Vil helst ha AMD, da jeg har vært strålende fornøyd med Amd på tidligere pc.

 

Pc en trenger ikke å være i SLI eller Crossfire. Trenger ikke 3 skjermer.

 

Den må være komplett med skjerm, mus, høytalere osv... kom med forslag til meg....

 

På forhånd takk

Endret av hrc3035
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i den prisklassen så ville jeg ditchet amd samt komplett.

men er ferdig bygget et must?

 

 

Ja, i utgangspunktet men kom med et forslag til en rå bra gaming pc til rundt den prisen,

 

 

OK, men gi meg noe feedback på hva du snakker om som er 1000 ganger bedre så skal jeg bygge selv...

Lenke til kommentar

HVA MED DENNE FRA MULTICOM ?

 

- Intel Core i7-870 2.93GHz Quad Prosessor 8MB LGA1156

 

- 8GB 1333MHz DIMM DDR3 (4x2GB)

 

- 1TB SATA Harddisk 7200RPM

 

- GeForce GTX 275 896MB med DVI

 

- GeForce 9800GT 512MB PCI-E skjermkort, dedikert til PhysX

 

- Standard DVD-brenner: 16X DVD±R/RW DL brenner

 

- Chill Innovation CP-700M 700W Modular

 

- Windows 7 Ultimate 64-bit Norsk

 

- Sharkoon FireGlider, Spillmus med 7 knapper, 600-3600dpi, USB

 

- Multicom tastatur med bakgrunnsbelyste taster, USB

 

- MaxCube Amoris 6010 kABINETT

 

Denne kommer på ca 14000

 

HVA ER FORDELEN MED EKSTRA KORT FOR PHYS X 9800 GT. ER PROSSESSOREN FRA INTEL I7-870??BRA ELLER BØR EN SATSE PÅ 920

Lenke til kommentar

For ca 16000 ja da kan vi ha det morsomt.

 

Skjermoppsett

 

Senterskjerm med displayport

2 stk sideskjermer

 

For disse 2 skjermene kan det gå ned i pris til annen 22" skjerm med 1680x1050

 

Skjermoppsett ca 6000,-

 

Dette gir ca 10000,- til resten, her vil jeg nok gådd for PHII 965 125 w, 790FX, radeon 5870, psu 700 w pluss. Dette for å klargjøre for oppgradering til full 16x16 crossfire av 5870.

 

Det du nå har er et eyefinityoppsett.

 

ta deg tid til å se denne videoreview av eyefinety

Lenke til kommentar

Bare en liten bemerkning først. ATI kjører ikke SLI, men Crossfire X.

 

Å bygge en pc selv anbefaler jeg. Moro og sette sammen alt for og se hvordan det blir. Skal jeg anbefale et oppsett blir er:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...85-59467B3137C2

 

Her kan du også kjøpe deg en SSD disk ved siden av til OS'et. HDD skal gå i Raid og Crossfire på 5870 korta. Pris her ble 14.433 kroner.

Lenke til kommentar

Ok her mener jeg dere har bommet litt , Gaming pc , ville valgt 1156 platform. NetShop bygger pcen din og du kan bestemme hvilke deler du selv vil ha. Se herHer mener jeg du får mye for pengene . Tester viser at i5 750 er meget god til gaming og prisen er ikke så aller verst heller. Den scorer bedre enn i7 920 som er storebroren , men da med turbo boost , noe som ikke er så vanskelig å slå på. Du kan selvfølgelig velge de delene du føler er best ,men når folk sier pc til 16k så sier jeg, hvorfor skal du kjøpe en så dyr pc når du får like bra pc til halvparten av prisen ? Du kan iallefall slenge på en SSD , et godt headset og OS om du ikke har. 5870x2 syntes jeg ikke er verdt pengene ennå , det er veeldig overkill , jeg syntes 5870x1 eller 5850x1 burde være det beste valget .

 

Jeg skriver etter det jeg har lest og hørt , alt er selvfølgelig opp til deg men vi hjelper deg så er bare å spørre om noe hvis du lurer på noe ;)

 

NetShop bygger pcen for deg og du kan velge os,mus,tastatur etc . Noe som er ganske bra med netshop :) jeg skal kjøpe samme pc bare dette:

 

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Lancool PC-K62, Miditower, Sort med sidevindu (På lager 20+)

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 - ATX 2.2, med kabel kit (På lager 100+)

1 stk. Gigabyte GA-P55-UD3R hovedkort S1156 ATX, GbLAN, DDR3, PCI-Ex16x (Ubekreftet 20.11.2009)

1 stk. Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 8MB, BOXED m/vifte CPU (På lager 10)

1 stk. Corsair XMS3 1600MHz DDR3, 4GB, CL8 Kit w/two matched 2GB modules (Ubekreftet 21.11.2009)

Ingen

1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 (På lager 20+)

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP (Ubekreftet 20.11.2009)

Ingen

1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 100+)

 

8 272,-

Syntes det er en ganske bra pris for 3 årsgaranti og en veldig bra pc ! Også kan man ikke velge feil deler ;)

 

Dette er da min mening så dere trenger ikke si at pcen er dårlig eller mindre fremtidsrettet enn 1366. 1156 er like mye fremtidsrettet enn 1366 men mer for pengene. Du vil nok ikke merke noe forskjell på i7 920 og i5 750.

 

mvh

EgO

Endret av ExtremeGo
Lenke til kommentar

Støtter den over her. Det viktigste med en spillemaskin er at den er balansert og at du liker skjermen. Dropp raid og HD58xx crossfire. Det blir litt som gammel Volvo med lystgass. Kun for spesielt interesserte.

 

Core i5 er ingen flaskehals og funker fint. Dragon er bare et navn, betyr lite for ytelse (Jeg har selv 2 stk, men merker ingen økning i spilleglede av den grunn)

 

Vista oem og 24" skjerm, og du er fortsatt langt under budsjett.

Lenke til kommentar

Hvorfor i5-750 ?, til nå av de få tester som er så presser phii 965 noen ekstra frames ut av både 5850 og 5870, og crossfire av 58xx er absolutt aktuelt dersom han vil ha kremen av gaming

 

nemlig eyefinity oppsett , og budsjettet hans tilater det, er tross alt slik jeg foreslo 5040 x 1050 i oppløsning på et slikt oppsett.

 

Siden han ikke vil bygge selv regner jeg kanskje med at han ikke har tenkt å rote i bios for å klokke, jamen dette trenger han da ikke med amd black edition, 7xx chipset, 4xxx/5xxx grafikkort, AMD overdrive gjør dette med et klikk.

Lenke til kommentar
"blablabla"

"blablabla"

8 272,-

Syntes det er en ganske bra pris for 3 årsgaranti og en veldig bra pc ! Også kan man ikke velge feil deler ;)

 

mvh

EgO

 

Trådstareren sitt forslag på handleliste koster nesten dobbelt så mye som din. Virker som at han vil legge litt penger i en god gaming-pc med noko attåt.

 

Personlig ville jeg vurdert å bruke ca 8-9k på pc nå, og når pcen den er utdatert så bruker jeg igjen nye 8-9k på oppgradering eller utbytte. Da vil jeg ende opp med en bedre pc enn om jeg hadde kjøpt en nå for 16-18k. Utviklingen innenfor data er utrolig rask :)

Lenke til kommentar
"blablabla"

"blablabla"

8 272,-

Syntes det er en ganske bra pris for 3 årsgaranti og en veldig bra pc ! Også kan man ikke velge feil deler ;)

 

mvh

EgO

 

Trådstareren sitt forslag på handleliste koster nesten dobbelt så mye som din. Virker som at han vil legge litt penger i en god gaming-pc med noko attåt.

 

Personlig ville jeg vurdert å bruke ca 8-9k på pc nå, og når pcen den er utdatert så bruker jeg igjen nye 8-9k på oppgradering eller utbytte. Da vil jeg ende opp med en bedre pc enn om jeg hadde kjøpt en nå for 16-18k. Utviklingen innenfor data er utrolig rask :)

 

 

 

Takk for all tilbakemelding.

 

Er det noen her som da kan bygge en bra gaming pc, enten på komplett eller netshop med skjerm og mus tastatur. Til maks 17 k. og sette det opp her.... slik at jeg kan bare bestille den fra en av de to... Har veldig lyst å kjøpe maskin som er ferdig satt opp fra en av disse selskapene. Etter som jeg ser så er det stort sett kun disse som har den muligheten.

 

Trenger ikke å være sli/crossfire men et godt skjermkort.

 

Kom med forslag!!!

 

Men maks 17 K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...