aurstad Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 jeg siterer ifra en artikkel jeg fant på Aftenposten: "En av mellomlederne i redaksjonen hadde i fjor vår, 11 måneder før teppefall, sendt et skjermbrev til overordnede om at Blair var ustabil og upålitelig." Her er hele artikkelen: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...rticleID=551930 Skjermbrev?? Hva er dette da? Sendte en mail til forfatteren av artikkelen der jeg spurte om at det var E-mail han mente. Dette var svaret jeg fikk: "Skjermbrev er en etter hvert vanlig norsk oversettelse av e-post eller e-mail. Vennlig hilsen Per Egil Hegge Redaktør, Aftenposten" Er det flere enn meg som synes dette er latterlig? Mener man epost / Email så kan man vel skrive det..
tigergutten Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 jeg siterer ifra en artikkel jeg fant på Aftenposten:... Er det flere enn meg som synes dette er latterlig? Mener man epost / Email så kan man vel skrive det.. Enig! Skjermbrev = m0ng0-ord. Greit at vi skal ha norske ord på alle de "nye" flotte data-utrykkene, men vi har jo e-post, hvorfor i all verden skal vi ha en haug med ord for samme ting?? edit: sensuren sensurerte m0ng0.. latterlig (bare for fullstendighetens skyld: 0=o)
tadcomp Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Vanvittig hva folk kan finne på. E-post er jo norsk ffs! Elektronisk post, holder ikke det da :wink: ? Jaja, de får bare si det de, så kan vi nøye oss med det riktige ordet
aurstad Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Skrevet 26. mai 2003 Har du fått noe skjempost i det siste da? Fikk en når du skrev i denne tråden
Thanatos Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 "Skjermbrev er en etter hvert vanlig norsk oversettelse av e-post eller e-mail. dummeste jeg har hørt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå