Gå til innhold

Lego Mindstorm NXT - kontrollere via bluetooth


Bebbey

Anbefalte innlegg

Leker meg med en nxt-robot og har lyst til å få til å kontrollere roboten med pcen, via bluetooth. Noen som har peil og vet hvordan man får det til?

 

Og noe jeg også kom på, hadde vært utrolig tøft å fått til å styrt roboten med en vanlig pc-joystick. Noen som vet hvordan det kan gå til?

 

Først av alt må jeg vel få kobla roboten til pcen via blåtann, men sliter litt med det. Er ikke helt sikker på hvordan det gjøres.

 

Har lego mindstorm programvaren, nxt programming og nxt data logging.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holdt på med dette i teknologi og forskningslære på videregående husker jeg. Vi brukte mobilene våre til å kontrollere kreasjonene våre og hadde konkurranser. Det var en spesiell software vi brukte slik at vi kunne signere taster og joystick til forskjellige motorer og funksjoner. 

 

Husker selv på vår "battlebot" som vi bygde som en pyramide nesten, med en løftemekanisme - uslåelig :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Leker meg med en nxt-robot og har lyst til å få til å kontrollere roboten med pcen, via bluetooth. Noen som har peil og vet hvordan man får det til?

 

Og noe jeg også kom på, hadde vært utrolig tøft å fått til å styrt roboten med en vanlig pc-joystick. Noen som vet hvordan det kan gå til?

 

Først av alt må jeg vel få kobla roboten til pcen via blåtann, men sliter litt med det. Er ikke helt sikker på hvordan det gjøres.

 

Har lego mindstorm programvaren, nxt programming og nxt data logging.

 

Takker for svar :)

Eg bruker en PS3 kontroller koblet til PC'en (via kabel), et Visual Basic program i mellom som "tolker" kontrolleren og sender de korrekte kommandoene til NXT som styrer motorene.

 

Har du en joystick skulle det være enkelt å bruke denne i stedet.

Last ned Visual Basic express, så kan du få en kopi av programmet mitt som burde være enkelt å endre.

Lenke til kommentar
Holdt på med dette i teknologi og forskningslære på videregående husker jeg. Vi brukte mobilene våre til å kontrollere kreasjonene våre og hadde konkurranser. Det var en spesiell software vi brukte slik at vi kunne signere taster og joystick til forskjellige motorer og funksjoner.

 

Husker selv på vår "battlebot" som vi bygde som en pyramide nesten, med en løftemekanisme - uslåelig :p

Gikk vi i samme klasse? :p

(gikk du på ås)

 

Først og fremst trenger du bluetooth på pcen, så tar du opp bluetooth-programmet i windows, og søker opp alle enheter, og mindstormen vil dukke opp i listen, så kobler du deg på den, og mindstorm-programmet på pcen vil oppdage det.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Holdt på med dette i teknologi og forskningslære på videregående husker jeg. Vi brukte mobilene våre til å kontrollere kreasjonene våre og hadde konkurranser. Det var en spesiell software vi brukte slik at vi kunne signere taster og joystick til forskjellige motorer og funksjoner.

 

Husker selv på vår "battlebot" som vi bygde som en pyramide nesten, med en løftemekanisme - uslåelig :p

Gikk vi i samme klasse? :p

(gikk du på ås)

 

Først og fremst trenger du bluetooth på pcen, så tar du opp bluetooth-programmet i windows, og søker opp alle enheter, og mindstormen vil dukke opp i listen, så kobler du deg på den, og mindstorm-programmet på pcen vil oppdage det.

Gikk nok på Malvik vgs (like utenfor Trondheim), så nei :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har noen en visual basic fil der de har fått til å koble NXTen til pcen via blåtann?

Trenger det til en lego grabbemaskin :p

De som hjelper meg kan få linken til der du styrer hele greia (Det er Webcamera så du ser hvor du kjorer)

Ville vert greit om noen gadd å legge ut en :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...