Gå til innhold

[Løst]Xbox 360 ikke kontakt med nettverket!


VWjetta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er den moddet? Microsoft har deaktivert 600.000 Xbox (Live-tjenesten, online spilling) pga den har blitt moddet for å spille piratkopierte spill.

 

nei. får jo ikke kontakt med internet på xboxen så er internt problemet er... men hvor/hva?

Endret av VWjetta
Lenke til kommentar

det har ingenting med banningen å gjøre. Denne feilmeldingen bare sier at den ikke klarte å koble seg på nettverket.

 

Når det er snakk om trådløset nettverk så er det ofte en eller annen form for problem med kypteringen. test uten kryptering - fungerer det da? i så tilfelle så test med et par andre av mulige krypteringsmetodene. Som regel finner du en som XboXen kan akseptere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
det har ingenting med banningen å gjøre. Denne feilmeldingen bare sier at den ikke klarte å koble seg på nettverket.

 

Når det er snakk om trådløset nettverk så er det ofte en eller annen form for problem med kypteringen. test uten kryptering - fungerer det da? i så tilfelle så test med et par andre av mulige krypteringsmetodene. Som regel finner du en som XboXen kan akseptere.

 

-Stigma

 

 

er de jeg leier hos som har routern oppe, og har ikke noe erfaring med routere..:s

prøvde å lage ny SSID for å koble til på den men jeg fikk ikke oppretta ny SSID.

 

noen flere forslag?:p

Endret av VWjetta
Lenke til kommentar

Så da har du passordet til ruteren altså?

Da er det jo enkelt - som jeg sier så test uten kryptering i første omgang. fungerer det da så er det normalt bare å teste et par av alternativene for å finne noe som fungerer.

 

Kan være en idè å disable extra-features som packetbursting, men slike ting er sjeldent et problem i praksis uansett. SOm regel er det quirks med krypteringen.

 

Hvis du mener at verken eieren eller du har kunnskapen som trengs for å konfigurere ruteren så vet jeg ikke hordan jeg kan hjelpe deg mer. Jeg har ikke tid eller tolmodighet til å guide folk steg-for-steg gjennom sånne relativt simple ting. Kontakt de som du har support på ruteren hos evt.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Så da har du passordet til ruteren altså?

Da er det jo enkelt - som jeg sier så test uten kryptering i første omgang. fungerer det da så er det normalt bare å teste et par av alternativene for å finne noe som fungerer.

 

Kan være en idè å disable extra-features som packetbursting, men slike ting er sjeldent et problem i praksis uansett. SOm regel er det quirks med krypteringen.

 

Hvis du mener at verken eieren eller du har kunnskapen som trengs for å konfigurere ruteren så vet jeg ikke hordan jeg kan hjelpe deg mer. Jeg har ikke tid eller tolmodighet til å guide folk steg-for-steg gjennom sånne relativt simple ting. Kontakt de som du har support på ruteren hos evt.

 

-Stigma

 

 

skal forske mer når jeg får tid, tusen takk for tips.

tror nok jeg skal klare det, er bare redd for å fucke opp hele routern så de må betake noen for fiks..

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme problem, men hadde kablet nettverk. Snakket med kundeservice et par ganger og testet også boksen hos en nabo som har fungerende Xbox uten at min virket på det nettverket. Endte opp med å sende inn min og få en "ny" i retur pga. "tar lang tid å reparere". Antar jeg fikk en som noen andre har sendt inn tidligere men så lenge den virker er ikke det noen big deal.

 

Håper det ordner seg, ble krise i heimen hos meg da vi var uten 360 i 3 uker.

Lenke til kommentar
Jeg fikk samme problem, men hadde kablet nettverk. Snakket med kundeservice et par ganger og testet også boksen hos en nabo som har fungerende Xbox uten at min virket på det nettverket. Endte opp med å sende inn min og få en "ny" i retur pga. "tar lang tid å reparere". Antar jeg fikk en som noen andre har sendt inn tidligere men så lenge den virker er ikke det noen big deal.

 

Håper det ordner seg, ble krise i heimen hos meg da vi var uten 360 i 3 uker.

 

 

har en halo 3 edition xbox, sender f*** ikke inn den for å få en annen xbox;p

har spilt online før og da funket det, men har ikke spilt på dette nettverket før..

kan seff være xboxen som har klikka men tror helst det er nettverket(håper hvertfall det:p)

 

ja 3 uker er surt:P har ikke spilt på maaange mnd nå, var med min kjære bror i helga å fikk spilt på hd tv, var som en drøm:) CODMW2;) koonge

 

 

(prøvd mac filtrering, og fast ip.)

Lenke til kommentar
kan vere nettverks dingse bomsen til xbox som har røke du kan prøve visst pcen din bruker trådløs og dele lokal tilkobling og kjøre kabel fra pcen til xboxen og sjekke om det funker.

 

hadde med meg xboxen til naboen i dag og fikk koblet til, er her hjemme problemet oppstår.

har prøvd og koble bro mellom trådløs og lokal, og brukt kabel mellom pc og xbox, men fikk ikke internett på pc engang når jeg gjorde det..

Lenke til kommentar
Alt tyder på at det er brukt feil SSID eller kryptering hos trådstarter her vel?

 

når jeg forandrer krypteringen og trykker save, så detter nettet ut og jeg må manuelt restarte routeren. den starter da opp igjen med samme passord som det var før..

det er WPA som brukes om noen lurer.

 

skjønner ingenting jeg:S:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...