Gå til innhold

WD eller Maxtor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du blir fornøyd uansett hvilken disk du velger. Forskjellen mellom ATA-100 (teoretisk maks 100MB/sec) og ATA-133 (teoretisk maks 133MB/sec) er lik 0. Som en annen sa er det ikke grensesnittet som er flaskehalsen. Flaskehalsen er leseytelsen til dagens harddisker. Du kommer ikke over 100MB/sec uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar
At Maxtor sin disk har ATA-133 har heller lite å si da ingen av dagens disker klarer å utnytte ATA-100 en gang.

 

WD: Bråkete men raskest

Seagate: Stillegående men litt tregere

Maxtor: Mellomting både i støy og ytelse

 

med andre ord... Det har ikke såå forbasket mye å si, bare velg ut ifra hva DU syns er viktigst

Lenke til kommentar

Jeg har 2 Maxtor 200GB og en dusin med Western side 200'er, den forskjellen som er mest fremtredende er hvor varme Maxtor diskene blir i forhold til WD. Maxtorene kan kjappere komme til å trenge aktiv kjøling (kommer jo litt ann på hvordan kabientt du har) så se det litt ann - er ikke sikker på om du får det mer stillegående med Maxtor.

 

Hva hastighet angår så er begge ganske gjevne på leseytelse men Western ser ut til å være endel kjappere (gjennomgående) på skrivesiden.

 

Pålitlighet: Mine eldste disker er fra januar i år - jeg har ikke hatt noe trøbbel med noen av dem, så kvalitet ser ut til å være bra, iallfall på WD som jeg har godt grunnlag for å si noe om.

 

Maxtorer fikk jeg svært billig, derfor ble de kjøpt mens forøvrig kjøper jeg bare Western.

Lenke til kommentar
At Maxtor sin disk har ATA-133 har heller lite å si da ingen av dagens disker klarer å utnytte ATA-100 en gang.

 

WD: Bråkete men raskest

Seagate: Stillegående men litt tregere

Maxtor: Mellomting både i støy og ytelse

Hvordan er de nye IBm i forhold til dette?

 

Ibm ligger tett etter Seagate mht støy, og ligger tett bak WD på ytelse. Les test her http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_1.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...