Gå til innhold

For varm cpu?

Minsc

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Regner med at mange blir irriterte når de ser overskriften min :p Men, grunnen til at jeg spør er fordi jeg har brukt everest til å måle tempen. I everest er det tre forskjellige målinger:

Temperatur: CPU

Temperatur: CPU#1 / Kjerne #1

Temperatur: CPU#2 / Kjerne #2

Har lagt merke til at CPUtempen er veldig høy (~60 idle, ~75 load). Hva slags temperatur er egentlig dette? Det kan ikke stemme at den er så varm? Jeg prøvde realtemp, og der måler det 37 og 38 idle.. Det er jo sikkert kjernene? Noen som kan forklare meg hva som skjer?

EDIT: Jeg har en e8400 og et shuttle kab.

Endret av Minsc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okey, da er det ikke noe å være redd for. Begge kjernene vipper mellom 36-38 på idle og oppimot 50 på full load. Skjønner ikke hva den greia i Everest er =\

Skrevet (endret)

Ikke vet jeg. Det står jo riktig temp på kjerne 1 og 2, da.. Men det er den ekstra målingen der det står CPU. Fint om noen kunne svart på dette.

Endret av Minsc
Skrevet

Har du CPUTIN i HWMonitor, ser ut som det er samme sensor som CPU i Everest.

Jeg hadde også helt gale målinger i Everest på CPU tidligere, men husker ikke om dette ble riktig før jeg oppdaterte bios eller Everest.

Skrevet

Er enig med wim der. Har hørt at RealTemp er et bra program. Hvis du vil ha temp på litt flere områder så er vel Everest også ganske så bra. Er ihvertfall de to jeg har hørt mest om.

Skrevet

Okey, jeg vet ikke helt selv :p Bare det at CPU er FORFERDELIG(!) høy verdi. Det kan ikke stemme. Hadde CPU'en din vært på 128c hadde den streika for lenge siden. GPU'en er veldig høy også hvis det der er idle. Jeg regner med at det ikke er riktige verdier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...