Gå til innhold

Strømforbruk på Core i5-750 oppsett


Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg tatt skrittet inn i core i verdenen ^^,

Men så spørs det jo på strømforbruken og hvor mye den vil trenge for å leve!

Jeg har per dags dato en crosair 550watt PSU, jeg tror denne blir i minste laget for det nye opppsettet og burde vel oppgradere.

 

Jeg har følgende hardware:

Core i5-750 (skal overclockes)

4gb ddr3 1600mhz (2x2gb brikker)

HD4870 512mb

4 HDD (2x250gb og 2x500gb)

Msi P55-GD65

7 vifter totalt

I første omgang original CPU kjøler, skal oppgraderes etter litt

Jeg bruker også et Creative lydkort, fatality champion

 

Noen som kunne hjelpet meg fort med dette?

Vurderer en 1000watt så jeg er klar for oppgradering av GPU etter en stund.

 

Men spørsmålet mitt blir jo om jeg trenger å oppgradere PSU eller om jeg kan bruke den jeg har en liten stund til????

Endret av noXelon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med ett skjermkort, et sted mellom 300-330W kanskje. Avhengig av hvor mye du klokker CPU.

 

Du kan klare deg greit med PSUen du har enda. Du vil uansett aldri komme i nærheten av 550W.

 

Satt å så på en test av hovedkortet.

Kan dette stemme? For PSU blir jo litt varm også så jeg på asus sin side og der var det ambefalt med min 650watt :S Blir ikke klok av detta!

Her: http://www.legitreviews.com/article/1102/6/

 

power.gif

"As you can see the MSI system consumed slightly less power at both idle and load. Keep in mind that our system is using a dual GPU graphics card and that the 860 is overclocked to 3.4GHz!"

 

Edit:

Glemte at det er systemet som står i signaturen jeg bruker akkurat nå og jeg synes psu bråker litt og virker som den jobber hardt...

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Tja, grafen viser hvor mye hele systemet trekker fra veggen. Det inkluderer alt i maskinen, skjermkort, hovedkort, CPU osv. Asus sin anbefaling ville jeg vel tro er for Crossfire, om det er skjerkortet det er snakk om.

 

Corsair VX550 er ikke den stilleste Corsairen forsåvidt (det er VX450/TX650/HX650 som antageligvis kommer best ut der). Ved en del last må man belage seg på at vifta spinner opp. Blir PSU så varm at den er brennhet, og har du god luftgjennomnstrømning ellers i kabinettet?

Lenke til kommentar
Tja, grafen viser hvor mye hele systemet trekker fra veggen. Det inkluderer alt i maskinen, skjermkort, hovedkort, CPU osv. Asus sin anbefaling ville jeg vel tro er for Crossfire, om det er skjerkortet det er snakk om.

 

Corsair VX550 er ikke den stilleste Corsairen forsåvidt (det er VX450/TX650/HX650 som antageligvis kommer best ut der). Ved en del last må man belage seg på at vifta spinner opp. Blir PSU så varm at den er brennhet, og har du god luftgjennomnstrømning ellers i kabinettet?

 

Okey, da forstår jeg det litt bedre, synes det var i overkant mye for bare et hovedkort :p

På asus tingen satte jeg opp hva jeg hadde selv i dataen og fikk anbefalt psu watt.

 

Det er ikke den mest stillegående nei, veldig fornøyd med den så lenge jeg har hatt den i allefall. Har prøvd den i litt forskjellige kabinettet. Nå står den i et Chieftec big dragon som jeg har modda litt for å få trekt ut litt mer luft så ikke det blir for varmt til psu. Så burde være greit med gjennomstrømning nå!

 

Men om jeg kunne tenkt med 2stk HD4870 512mb i CF, må jeg gå for en større PSU da? Eller om jeg kjøper et nvidia kort av 9-serien for physix.

Lenke til kommentar

Du burde definitivt klare deg med en 600W strømforsyning idag.

Ikke alltid lurt å belaste psu maks, da de blir veldig varme og kan føre til ustabilitet.

Jeg hadde en Mist 500W i den pc'n som står i signaturen, men den var kraftig belastet. Hadde ikke mye å gå på der. Så jeg kjøpte en Mist 650W i tillegg, og har nå to stk strømforsyninger i kabinettet. En som drifter hovedkort, cpu og endel harddisker, og en som tar skjermkort og resten av harddiskene. Muligens litt overkill, men alternativet var å kjøpe en mye dyrere psu og kaste den gamle...

 

Kjekt med Lian Li kabinett med plass til to psu'er

Lenke til kommentar

Har også et annet spørsmål.

Jeg har bestilt MSI P55-GD65, men har sett litt rundt og har funnet et annet kort. Det heter FOX+ QF Inferno Katana GTI

Link: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=133441

Hvem er best av disse 2?

Har lest mye om MSI sitt kort og det har fått veldig mye bra tilbakemeldinger, men finner ikke noe særlig om FOX+

 

Edit: Link til test av kortet

http://www.benchtec.co.uk/index.php/2009/0...ana-gti-review/

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...