Gå til innhold

Omtale av Postal 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd den 7 minutters lange demoversjonen, og jeg synes spillet er glitrende. Spillet er totalt hjernedødt, men samtidig veldig realistisk. Du kan til og med tisse på folk. Tilskuere spyr hvis du kapper hodet av noen. Blodet renner. Du kan sparke døde kropper så de flyger. Mao en fin avreagering hvis ting ikke går i din retning! :)

Lenke til kommentar

Bra anmelding. Eg har sett lenge etter nokon som ser spelet for det det faktisk er verdt. Eg ville nok ha lagt litt meir vekt på loadetidene og mangelen på multiplayer, dog. Alt i alt er eg likevel svært enig. Demoen held likevel forbløffande lenge. Det er mykje å finne berre der, og hadde den hatt multiplayer, er eg viss på at den aleine hadde vore underhaldande ei god stund.

 

Underhaldning er jo sjølvsagt alt det handlar om. God underhaldning? Dårleg underhaldning? Det er eit spørsmål om smak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

er meget fornøyd med denne anmeldelsen,var veldig godt skrevet.

fikk meg til å lese linje etter linje,i motsetning til div andre anmeldelser på internasjonale sider som fikk meg til å hoppe rett til konklusjonen.

Lenke til kommentar

Sorry, men konkulsjonen stinker delux! sitat:

"Vold i seg selv er fullstendig meningsløst, og ingen ønsker vel egentlig å kaste bort tiden sin på en meningsløs aktivitet. Det som gjør at jeg likevel anbefaler dette spillet til fans av sjangeren (vel og merke de over 18 år) er at under den voldelige overflaten befinner det seg faktisk et ganske solid og godt spill" sitat slutt.

 

Her har du skutt deg selv i foten ganske kraftig. En stor del av spillet inneholder vold. Ingen kan stikke det under en stol, og ut fra dette blir en stor del av spillet totalt meningsløst etter dine ord?! Du anbefaler postal2 til folk som er over 18 (ikke pga av søt musikk regner jeg med) for alt det som ikke er voldelig i spillet?! Kan du si meg hva spillet (uten vold) dreier seg om, og hvorfor det fortjener karakter 4 egentlig?

 

sitat: "Det som imidlertid er gøy er å følge spillets (relativt tynne) historie, utføre de oppdragene du får og utforske spillverdenen" sitat slutt. Kan ikke se dette som særlig underholdene. Relativ tynn historie? men likevel karakter 4 :-?.

Foresten sammenligner du grafikken med europris. Regner ikke med sammenligningen skal være spesielt positiv her, likevel gir du karakter mellom 4-5 som er temmelig høyt?!

 

Kan ikke si denne omtalen holder mål.. virker som du prøver å overbevise for deg selv og alle oss andre hvor "bra" dette spillet "egentlig" er. Kanskje den gikk litt fort gjennom svingene i denne omtalen?

Lenke til kommentar

"Grafikkmessig er Postal 2 som en pose smågodt fra Europris. Det er mye som er svært godt, men også mye middelmådig og til en viss grad dårlig."

 

Vil bare benytte anledningen til å si at Europris har byttet smågodt leverandør til fordel for det bedre. Prisen er 9.95 pr hekto.

 

Rett skal være rett!

Lenke til kommentar
Her har du skutt deg selv i foten ganske kraftig. En stor del av spillet inneholder vold. Ingen kan stikke det under en stol, og ut fra dette blir en stor del av spillet totalt meningsløst etter dine ord?! Du anbefaler postal2 til folk som er over 18 (ikke pga av søt musikk regner jeg med) for alt det som ikke er voldelig i spillet?! Kan du si meg hva spillet (uten vold) dreier seg om, og hvorfor det fortjener karakter 4 egentlig?

 

sitat: "Det som imidlertid er gøy er å følge spillets (relativt tynne) historie, utføre de oppdragene du får og utforske spillverdenen" sitat slutt. Kan ikke se dette som særlig underholdene. Relativ tynn historie? men likevel karakter 4 :-?.

Foresten sammenligner du grafikken med europris. Regner ikke med sammenligningen skal være spesielt positiv her, likevel gir du karakter mellom 4-5 som er temmelig høyt?!

 

Kan ikke si denne omtalen holder mål.. virker som du prøver å overbevise for deg selv og alle oss andre hvor "bra" dette spillet "egentlig" er. Kanskje den gikk litt fort gjennom svingene i denne omtalen?

 

"Relativt tynn historie" er eit utsegn med 100% ryggdekning. Dette spelet handlar om utforsking og eksperimentering. Og då vert ikkje historia meir enn ei ramme for denne utforskinga og eksperimenteringa, i motsetning til andre spel, t.d. Mafia, der historia er sjølve drivkrafta i spelet. For å referere til min førre post, kjem det an på kvar enkelt om ein finn noko underhaldande i spelet. Meiner du at han skal trekke spelet i karakter med begrunninga "mange kjem nok ikkje til å synest at dette spelet er underhaldande."?

 

Og angåande meiningslaus vald ser eg ikkje at dette heller skal vere grunnlag for å trekke spelet i karakter. Ikkje noko meir enn meiningslaus eting av prikkar, meiningslaus hopping på skjelpadder, meiningslause dalande brikker i ulike fasongar. Det meste av vår tids underhaldning er jo meiningslaus.

 

Underhaldning er jo sjølvsagt alt det handlar om. God underhaldning? Dårleg underhaldning? Det er eit spørsmål om smak.

 

Hm. Déjà vu.

Lenke til kommentar

Først: Cred til Joachim Froholt for omtalen...

Jeg har runnet spillet, så jeg vet hva det gåt ut på, men synes omtalen var så godt skrevet at jeg måtte lese hele uansett :wink:

 

Spillet fungerer utmerket som noe annet, avslappende i forhold til andre spill. Der du i andre spill hele tiden må følge gitte oppdrag, kan du her heller spille golf med hodene hvis du føler for det.

Når jeg var ferdig hadde jeg drept 300 mennesker, noe som er ganske lite, men det er det som er hele poenget med spillet. Du trenger ikke noe poeng for å gjøre akkurat det impulsene forteller deg, og det er faktisk et sinnsykt avslappende spill.

 

Bill.mrk: "Call me mad"

Lenke til kommentar

"Relativt tynn historie" er eit utsegn med 100% ryggdekning. Dette spelet handlar om utforsking og eksperimentering. Og då vert ikkje historia meir enn ei ramme for denne utforskinga og eksperimenteringa, i motsetning til andre spel, t.d. Mafia, der historia er sjølve drivkrafta i spelet. For å referere til min førre post, kjem det an på kvar enkelt om ein finn noko underhaldande i spelet. Meiner du at han skal trekke spelet i karakter med begrunninga "mange kjem nok ikkje til å synest at dette spelet er underhaldande."?

 

Og angåande meiningslaus vald ser eg ikkje at dette heller skal vere grunnlag for å trekke spelet i karakter. Ikkje noko meir enn meiningslaus eting av prikkar, meiningslaus hopping på skjelpadder, meiningslause dalande brikker i ulike fasongar. Det meste av vår tids underhaldning er jo meiningslaus.

 

Underhaldning er jo sjølvsagt alt det handlar om. God underhaldning? Dårleg underhaldning? Det er eit spørsmål om smak.

 

Hm. Déjà vu.

 

Moro. Du har totalt misforstått innlegge mitt.

Skal gjør det enkelt. Hvorfor kalle noe du drive med for meningsløst? Du har rett med smak og behag, men det er ikke spm her. Saken er at Joachim Froholt i sin omtale kaller en stor del av spillet meningsløst. Det kan du ikke nekte på. Du sier faktisk at en del av nostalgiske spill er meningsløse?! Forstår jeg deg riktig? Den oppfatningen deler ikke jeg. Synes mange av de spillene er moro og underholdene, men ikke meningsløse. Håper du ikke spiller noen av de spillene der.. Om du har det, så har du drevet med noe meningsløst :-?. Kan si deg at meningsløst betyr : ingen mening, uten sammenheng, uforståelig, absurd. Jeg driver ikke tiden med slike ting, gjør du? I så tilfelle er det en misserabel måte å se sin tilværelse på. Forstår du hvor jeg vil hen?

Lenke til kommentar
der er kopatibelt, men støtter det ikke ;) på en annen måte. Det har ikke directx 8.1 egenskaper men kan spille directx8.1 spill helt greit. Men det dra ikke nytte av directx 8.1 egenskaper :yes:

 

Ok. Her er de fulle systemkravene, slik RWS skriver dem på hjemmesiden sin:

 

• Windows 98/ME/2000/XP

• Direct X 8.1

• Pentium 3 or AMD Athlon 733 MHz processor

• 128MB of RAM

• 8X CD-ROM

• 3GB available hard drive space

• A 32 MB GeForce 2 or Radeon-class video card*

• A Windows-compatible sound card*

*Compatible with DirectX 8.1 or higher

Lenke til kommentar
Sorry, men konkulsjonen stinker delux! sitat:  

"Vold i seg selv er fullstendig meningsløst, og ingen ønsker vel egentlig å kaste bort tiden sin på en meningsløs aktivitet. Det som gjør at jeg likevel anbefaler dette spillet til fans av sjangeren (vel og merke de over 18 år) er at under den voldelige overflaten befinner det seg faktisk et ganske solid og godt spill" sitat slutt.  

 

Her har du skutt deg selv i foten ganske kraftig. En stor del av spillet inneholder vold. Ingen kan stikke det under en stol, og ut fra dette blir en stor del av spillet totalt meningsløst etter dine ord?!  

 

Det jeg skrev var at vold i seg selv er totalt meningsløst. Da mener jeg formålsløs vold - blind vold, om du vil. En eller annen drittsekk som går bort og slår til en helt ukjent på byen, f.eks. I de aller fleste skytespill har volden et formål - du er gjerne deltaker i en krig eller konflikt og har ingen andre valg enn å nå målene dine ved hjelp av vold (dette i seg selv er nok kritikkverdig, men det er en annen diskusjon - se designfilosofien bak Deus Ex osv). Det er det som er annerledes med Postal 2, slik mange ser ut til å tro. De tror at spillet kun består av blind vold, og de fleste av disse ser ut til å bli skuffet av spillet, slik tråder bl.a. her på forumet tilsier).

 

Det er den blinde volden i Postal 2 som har fått absolutt størst oppmerksomhet (det samme kan en for så vidt si om GTA 3), og den delen av spillet er ganske enkelt ikke tilfredsstillende i lengden. Jeg skal gjerne innrømme å ha gått amok i Paradises gater et par ganger, men hvis det hadde vært det hele spillet bestod av, så ville jeg blitt utrolig skuffet. Heldigvis er ikke det tilfelle, spillet har en rekke oppdrag som er morsomme å utføre. Disse inneholder også vold, men der er det snakk om at andre er aggressive og angriper deg - dvs, akkurat det samme som i alle andre skytespill.

 

Du anbefaler postal2 til folk som er over 18 (ikke pga av søt musikk regner jeg med) for alt det som ikke er voldelig i spillet?! Kan du si meg hva spillet (uten vold) dreier seg om, og hvorfor det fortjener karakter 4 egentlig?  

 

Hmm... hadde håpet jeg klarte å gjøre det på de 5 sidene omtalen består av. :)

 

Du misforstod antakelig konklusjonen - hadde jeg sett på datavold som fullstendig meningsløs uansett kontekst hadde jeg selvfølgelig ikke brydd meg med skytespill...

 

sitat: "Det som imidlertid er gøy er å følge spillets (relativt tynne) historie, utføre de oppdragene du får og utforske spillverdenen" sitat slutt.  Kan ikke se dette som særlig underholdene. Relativ tynn historie? men likevel karakter 4  :-?.  

 

Det er ikke historien i seg selv som tilsier fireren (og faktisk hadde jeg lenge tenkt å gi 4-5, men så kom Vice City og ødela litt for Postal 2). Serious Sam har lusen historie, men det er utrolig gøy. Likevel: Hadde spillet hatt suveren historie hadde det kanskje (antakelig, men det blir hypotetisk) fått bedre karakter.

 

Foresten sammenligner du grafikken med europris. Regner ikke med sammenligningen skal være spesielt positiv her, likevel gir du karakter mellom 4-5 som er temmelig høyt?!  

 

Ok, tid for en liten innrømmelse: Jeg har vært en flittig bruker av godteri-kroken i den lokale Europris forretningen. :) Det var slett ikke alt som var dårlig der, selv før de byttet forhandler. Det var hele poenget, egentlig.. kvaliteten er variabel. Personlig synes jeg det gode overskygger det dårlige, og på samme måte som jeg stort sett er fornøyd når jeg kommer hjem med en alt for stor godtepose etter å ha vært på Europris var jeg stort sett fornøyd med grafikken i Postal 2.

 

Kan ikke si denne omtalen holder mål.. virker som du prøver å overbevise for deg selv og alle oss andre hvor "bra" dette spillet "egentlig" er. Kanskje den gikk litt fort gjennom svingene i denne omtalen?

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette, men antakelig har det noe med misforståelsene over.

Lenke til kommentar

 

Vil bare påpeke at dette hendte i September i fjor, og da var ikke Postal 2 ute :)

 

Er du sikker på det? Det står da: (VG NETT 26.05.03 kl. 10:47) helt nederst på siden.

"Opptakten til overgrepet i september i fjor, var at de to fulle 18-åringene var passasjerer i en bil som stanset utenfor Gjerpen ungdomskole..."

 

Artiklen er ny, men hendelsen skjedde i september i fjor... Get it?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...