LD_90 Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Hei, jeg har en Panasonic TX-P42G10E og ett MSI: Geforce 8800GT 1GB grafikk kort. Jeg bruker Tven min som monitor, og jeg har funnet ut at jeg får bedre bilde med HDMI enn DVI, så jeg har en DVI-HDMI omformer i grafikk kortet og hdmi kabelen i tven. Når tven og pcen er koblet sammen er bilder større enn det tv størrelsen er, jeg har sett mange andre med samme problem på nett, men ingen løsning. Jeg har brukt nvidia's readjust på skjermen så nå ser jeg alt, men dersom jeg skal spille spill som WoW, CSS og andre spill så skjer samme problemet igjen.. selvom jeg har brukt nvidias adjust.. men selvom jeg bruker nvidias adjust får jeg ikke 100% visning på skjermen, det er enten 101% eller 99%.. vil finne en løsning som gjør dette for meg så jeg slipper og måle opp med linjal og få kunne se alt som skjer når jeg spiller.. noen forslag på hva jeg kan gjøre med dette? Begynner og bli lei jeg leste at det var noe om Overscan, men den instillningen finner jeg ikke på min Panasonic tv
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 (endret) hvis Tven din støtter 1:1 pixelmapping, kan du få til at den viser nøyaktig oppløsning fra skjermen, da kan du velge inne på Tven, på min heter det "screen fit". støtter den ikke 1:1 pixelmapping, får du dessverre ikke til "riktig" oppløsning over HDMI Endret 9. november 2009 av Slettet+981234789
LD_90 Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 hvis Tven din støtter 1:1 pixelmapping, kan du få til at den viser nøyaktig oppløsning fra skjermen,da kan du velge inne på Tven, på min heter det "screen fit". støtter den ikke 1:1 pixelmapping, får du dessverre ikke til "riktig" oppløsning over HDMI jeg får det via dvd spilleren, rikstv, men ikke pcen:S hvordan finner jeg ut om min har det?
Mr D Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 ... hvordan finner jeg ut om min har det? Hva med å lese bruksanvisningen (side 19)...?? Meny -> Oppsett -> Andre innstillinger -> Overscan
LD_90 Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 ... hvordan finner jeg ut om min har det? Hva med å lese bruksanvisningen (side 19)...?? Meny -> Oppsett -> Andre innstillinger -> Overscan Snakk om og ikke kjenne tven sin som kosta en halv formue -.- Jeg skrudde av overscan og nå ser alt bra ut:D takk for hjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå