Gå til innhold

Skal kjøpe HTC - hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jeg ikke svare på, siden jeg ikke har prøvd Android. Men et åpent system har klare fordeler i forhold til et lukket når det er snakk om hvilken OS man kan bruke telefonen på. Det finnes garantert tredjeparts-programvare som støtter WM i Linux ol. men slikt kommer aldri til å bli like bra som en åpen implementasjon.

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg gått for HTC HD2. Jeg solgte nettopp min HTC Hero på grunn av den utdaterte/trege hardwaren, og jeg vurderer sterkt å kjøpe HTC HD2, men jeg er litt usikker om jeg skal i steden for vente på en en Android-mobil med Snapdragon-prosessoren.

 

De største forskjellene mellom operativsystemene er nok brukervennligheten. Windows Mobile er mindre fingervennlig f.eks.

Ja, Windows Mobile er litt gammeldags i forhold til Android-oset, og Windows Mobile alene er ikke noe jeg ville kunne anbefale, men med UI som HTC Sense så slipper du å bruke de kjedelig Windows Mobile-menyene daglig. Jeg kommer neppe til og bli skuffet og gå fra Android til Windows Mobile, for jeg har allerde hatt/har en HTC Touch Diamond2 med ROM med Sense 2.5 installert. Jeg trenger f.eks veldig sjeldent med Sense 2.5 å gå inn i Windows Mobile-menyene.

 

En flau ting å nevne om Android er da at selve Android-oset ikke støtter engang filoverføring via bluetooth som selv de enkleste mobilene kan! :p

 

Til slutt må jeg innrømme at en HTC Android-mobil (med HTC Sense) med en snapdragon prosessor, like mye RAM som HD2 og litt større skjerm ville ha vært en ren og skjær drøm. :)

 

Edit: Glemte å si at Android Market er et ganske godt pluss for Android!

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar
En flau ting å nevne om Android er da at selve Android-oset ikke støtter engang filoverføring via bluetooth som selv de enkleste mobilene kan! :p

Android er under utvikling. Bluetooth støtte er implementert og hardwaren ligger der i de fleste nyere android telefoner. Det vi venter på nå er at de forskjellige produsentene oppgraderer sine versjoner til A2.0.

 

Android er uslåelig, det er totalt integrert med googles mest populære tjenester. Det er også lekende lett å utvikle applikasjoner til Android, DalvikVM som er googles egne javaVM til android er også veldig grei å jobbe opp mot og tanken om et mobiloperativsystem som bare lar fantasien sette grenser er for min del ihvertfall en drøm. Jeg utvikler selv for denne plattformen og av det jeg har opplevd er dette framtiden - uten tvil. Bare sjekk opp Open Handsett Alliance om du tviler ;)

Lenke til kommentar

Stort sett alle operativsystem til mobil er under utvikling, hvis Android hadde vært et beta-operativsystem hadde det vært greit at det ikke hadde støttet filoverføring via bluetooth. Men når Android selges med mobiltelefoner kommersielt så syntes ikke jeg at det er greit at de ikke har en slik enkel funksjon :)

 

Men, ja, jeg er enig at slik det ser ut nå så er Android framtiden :)

 

Edit: Formuleringsfeil

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

Bluetooth filoverføring er ikke et kriterium for å selges kommersielt. Så lenge pakningen ikke lover noe telefonen ikke holder ser jeg ikke problemet. Om man føler man trenger denne tjenesten, ja da får man heller se seg om etter alternative løsninger (noe jeg tviler man finner om Android basert telefon var utgangspunktet *fanboi banboi*).

 

Jeg vil også stå for det jeg nevnte tidligere om Android under utvikling. Denne plattformen kan ikke sammenlignes lett med andre plattformer. Med unntak av MW er vel dette det eneste systemet som leveres av en organisasjon utenfor hardware-produsentens organisasjon(?).

Lenke til kommentar

Kjøp HD2 å installer Android hvis det er ønskelig;) kommer helt sikkert Android på XDA-Developers innen kort tid ;)

 

At WM ikke er fingervenlig er ikke relevant når det kommer til HD2, i og med at HTC's Sense grensesnitt styrer så og si hele telefonen.

 

Hvis det evt. skulle bli nødvendig å bruke WM sitt grensesnitt, så er det verdt å nevne at WM 6.5 er mye mer fingervenlig en WM 6.1 :)

Lenke til kommentar
Bryr meg lite om garantien. Er det vanskelig å bytte fra WM til Android?

Fort gjort om du bare leser litt i forumene som jeg linket i den andre tråden din :)

 

Du trenger noe som heter HSPL som ikke har kommet til HD2 ennå, og når du har installert det, kan du legge inn det ROMet som passer best for deg ;) Les litt rundt på de linkene, å spørr hvis det er noe du lurer på ;) Ingenting er for teit å spørr om :)

 

Og det me garrantien er det ingen som vil merke uansett mest sansynlig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...