Gå til innhold

Kjøreskole, er pakke lønnsomt eller ei


Mysterio

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er det på tide å sette igang med førerkort. Det jeg lurer på er som følger:

1. Hva er billigst, å benytte seg av pakketilbud eller ikke? Ha i tankene at jeg har veldig god erfaringer med bilkjøring og har kjørt veldig mye.

 

2. Hvilken trafikkskole vil dere anbefale i Akershus i områdene rundt Lillestrøm og Sørumsand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

På kjøreskolen Lær og kjør i buskerud har de et pakketilbud med alt det obligatoriske + teorikurs + leie av bil til oppkjøring i en pakke, tror den ligger på rundt 16.000 kr. Kjøretimer kommer i tillegg. Den brukte jeg da jeg tok lappen, men hvis du ikke trenger teorikurs f.eks., kan det sikkert bli billigere å bare ta det du må ha.

Lenke til kommentar

Jeg betalte vel 11.000 for min pakke, det var 6-7 kjøretimer + 2 veiledningstimer, glattkjøring og langkjøring (både rute og den der du planlegger rute selv gjennom x antall punkter).

I tillegg kom da glattkjøringsgebyret til Statens Vegvesen, oppkjøring og teori, endte på rundt 13.000 totalt.

 

Vel og merke i Arendal, sikkert litt billigere her enn i Oslo-området. Denne kjøreskolen kan forøvrig arrangere intensivkurs med langkjøring og glattkjøring ila. 3 dager, heter Reidars trafikkskole. Jeg kjørte med en fra Oslo som kom hit for å ta kurset.

 

Jeg hadde også kjørt mye, og jeg brukte timene mine på forskjellige situasjoner, f.eks. kryss, bykjøring og rundkjøringer, fremfor å gå gjennom mer grunnleggende ting.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at både Hønsen sjåførskole(Skedsmo) og Metro trafikkskole(Lørenskog) er veldig bra.

 

Jeg har selv tenkt til å sette igang med førerkort nå snart, tror jeg kommer til å benytte meg av et pakketilbud. Hvilken skole jeg skal ta, har jeg derimot ikke bestemt meg for enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...