Gå til innhold

Mediasenter/StuePC + Litt spilling


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe inn deler til en PC som skal brukes som Mediasenter/StuePC, og litt spilling.

 

Har funnet ut at jeg vil ha Micro ATX kabinett for at den skal være så liten og hendig som mulig.

 

Her er en handlevogn jeg har skrudd sammen hittil:

 

520273.jpeg

 

Har også sett meg ut dette skjermkortet, men de hadde ikke dette på komplett.no:

 

9800-gt-silent-cell.gif

 

Har tenkt til å dual-boote Windows 7 og Ubuntu, begge 64bit. Windows 7 til spilling, og Ubuntu til alt annet :p Ser dette ut som et greit oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser av oppsettet at du vil ha en stille pc. Men 5750 er ikke noe toppkort spillmessig. Nå setter jeg kun opp AMD rigger. Men prisipper for å få det stille vil gjelde for I5 også.

 

Nå har ikke Komplett alle de deler jeg mener du trenger for en god og stille rigg. Vi bør nok finne løsning for radeon 5770. Men som sagt jeg setter kun opp amd oppsett, og gidder egentlig ikke akkurat nå, blir vel greit med i5-750, bare du får inn radeon 5770.

 

Men jeg mener phenomII 945 95 w , 785g m-atx vil spare deg for mange kroner og gi god nok ytelse i massevis. Dog Komplett har horrible priser på AMD utstyr.

 

I så måte er beste alternativet å skifte kjøleren på 5770, da til denne.

Lenke til kommentar

Nei så på løsninga til det kabinettet, det er slett ikke værst, bedre enn de fleste matx kabinett. linux bruker jeg ikke, og intelrigger setter jeg ikke opp, slik at resten får du høre med intelgutta og linux gutta.

 

Men i seg selv er det ikke en målsettning å få skjermkortet passivt kjølt, varmen må du bli kvitt uansett. Derimot er det en stor målsettning å unngå radialvifter, de er noe herk.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Håndterer standard ATX strømforsyning.

 

Men jeg likte ikke helt plasseringen av PSU, gjør det svært trangt over skjermkort.

 

Personlig ville jeg vurdert et annet kabinett, ser Silverstone har kommet med et nytt mATX kabinett med 120 mm vifter. Ser interessant ut, og virker som det skal ha plass til skjermkort av litt lengde.

 

Ellers er uten tvil det optimale HTPC/spillerkabinettet Antec Fusion Remote Max. Det er dog relativt dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...