Gå til innhold

Bildeorganisering - Hva anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Bridge er greit nok, men er laget for å være en browser for å åpne bilder i Photoshop.
Forsåvidt, men det fungerer utmerket til organisering av bilder. Du har mulighet til å rate, legge inn stikkord, legge inn label, og har direkte tilgang til noen av Photoshop, Illustrator og InDesigns verktøy, og ikke minst mulighet til å åpne bildene både i CameraRaw og Photoshop.

 

Kombinert med en mappestruktur basert på kronologi fungerer Bridge som sagt utmerket til organisering, og jeg ville ikke brukt penger på LightRoom før jeg hadde prøvd ut Brigde skikkelig. Ble gjort en ganske stor oppdatering av Bridge fra CS2 til CS3, vet ikke hvordan det har blitt i CS4, men tviler jo på at den har blitt verre der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det noen som vet hvordan man kan kjøpe student lisens? Så litt på idimager V4, men det koster nesten det samme som Lightroom. Hadde det vært gratis hadde jeg nok gått for det der :p

 

Men ja, siden jeg har Bridge CS3 får jeg vel teste det først. Men synes Lightroom ser mer oversiktelig ut..?

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

Siden ingen tydeligvis viste noe så ringte jeg Adobe support selv :)

 

Så for dere andre som også lurte så kan man kjøpe Adobe studentlisens som lærling! Så lenge du har lærlingekontrakt på minimum 2 år. Betingelsene er at du ikke kan videreselge lisensen din eller bruke den i komersielt bruk. Betyr det at man ikke kan selge bilder på hobbybasis som du har redigert me photoshop?

Lenke til kommentar
Hvordan skal de overholde de reglene, evt?

 

De mener vel bare at du ikke har lov til å bruke lisensen din i kommersielt bruk, som f.eks fremvisninger osv, du skal bruke det til utdanningen din - tenker jeg.

 

Om du selger ett bilde som du har hatt igjennom PS, må da være umulig å sjekke.

 

Godt spørsmål.. Men går hobbyvirksomhet som komersielt bruk? Vet jo at om man driver med en biintekt som egentlig er hobbivirksomhet så trenger du ikke opprette en virksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...