Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

(Punkt-) Sandblåser problemer.

mobile999

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var så heldig å få låne en punktsandblåser (fra Biltema) av en kamerat for å teste fjerning av rust fra bilen min. Denne virket ikke i det hele tatt.

Jeg snakket med naboen om dette. Han hadde faktisk også en slik punktsandblåser (også den fra Biltema).

Den fungerte suverent, men etter 4-5 timers bruk så sluttet denne å virke (også).

Så nå lurer jeg på hva jeg gjør feil. Noen forslag?

Endret av mobile999
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ah... den blåser bare luft/den blåser ikke sand. Når jeg tester uten posen med sand så kan jeg kjenne med fingeren at den faktisk suger fra det røret som stikker ned i posen, men jeg er usikker på om den suger "for fullt".

Hva gjør jeg evt. for å rengjøre dersom det er delvis tett og sandkornene ikke kommer helt opp til munnstykket?

Endret av mobile999
Skrevet

Det har jeg ingen anelse om. Siden jeg ikke har samme typen hjemme (Har den andre typen fra biltema ) Men prøv og stikk noe oppi. I det røret som suger opp sand. Som en ledning eller noe.

Skrevet

Nå har jeg fått igang sandblåsepistolen igjen. Trikset var å bruke luftpistol til å blåse godt inn i dysa og ut det røret som stikker ned i posen og deretter blåse andre veien igjen. Jeg gjentok dette et par ganger og da jeg testet med sand igjen så fungerte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...