Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hun er over forelsket-stadiet


Gjest Guest_hmm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hmm_*

jeg har vært sammen med kjæresten min i over et år nå. vi har hatt det utrolig fint, og vært som nyforelskede hele tiden, vi har også snakket om å flytte sammen ettersom vi begge skal studere på uio til høsten. vi har hatt noen krangler og korte dårlige perioder, men ingenting stort vi ikke har løst med en gang. de siste tiden merket jeg at hun brydde seg mindre og mindre og at møtene våre ble mer og mer kjedelige. det virket rett og slett ikke som om hun så på meg med det samme synet lengre. vi fungerer rett og slett ikke som kjærester der vi er nå, mer som venner. det er jeg som tar initiativ til å møtes, og det fysiske er så og si borte.

 

vi snakket om det, og det kom frem at hun ikke følte det samme for meg som før, hun føler at forholdet har mistet piffen. dette er jo noe som skjer med svært mange, og selv om mange forhold faller fra hverandre er det så absolutt mulig å komme over dette, man kan ikke være nyforelskede hele tiden, men det virker som hun ikke helt takler det å komme over denne kneika der det ikke er like nytt og spennende. det viser også hennes tidligere forhold. jeg har selv blitt dumpet etter en tilsvarende situasjon før, det gikk et par uker med nedoverbakke, og da var det slutt. gidder ingen folk å kjempe for forhold lengre?

 

hun sier hun er med på å prøve å lege forholdet, men jeg tror det blir vanskelig, for jeg ser på henne at hun kanskje ikke er så dedikert som man burde være. jeg føler på meg at det kanskje blir veldig mye mitt løp fremover, og at det er jeg som må gjøre den største innsatsen. mulig det betyr at forholdet bør begraves, men jeg har så utrolig vanskelig for å gi opp dette. vi har to vidt forskjellige oppfatninger av forholdet vårt per dags dato.

 

jeg aner rett og slett ikke hva jeg kan gjøre. jeg lurer derfor på om noen har tips til grep vi kan gjøre for å bedre situasjonen, eller da i hovedsak hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere igjen. jeg tenker også litt på hvordan jeg bør opptre ovenfor henne. jeg kjenner helt klart at jeg har vært i overkant masete etter at jeg fant ut av dette, og det beste her er vel kanskje å gi henne albuerom og prøve å være litt kald og rolig? jeg er bare jævlig dårlig på det, for det er så mange tanker som surrer rundt i huet mitt.

 

beklager mangel på store bokstaver, men jeg sitter på et tastatur hvor knappene mellom esc og ctrl er most :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kan prøve å gjøre noen romantiske ting, for eksempel? :) Overraske henne med en koselig middag, kjøpe roser osv. Høres kanskje litt klisje ut, men jeg er jente og vet at jeg ville blitt kjempesjarmert om kjæresten min gjorde noe sånt for meg. Gjør noe som kan vekke litt spennende følelser for henne igjen. Ta henne med ut på en skikkelig date f.eks.

 

Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart ett og et halvt år nå, og det er klart vi i perioder er mer som nære venner enn et nyforelsket par, men vi er likevel så utrolig glade i hverandre og jeg orker ikke tanken på å miste han. Enkelte uker kan forholdet føles litt dødt, men så går det noen uker igjen og jeg føler meg nyforelsket. Gløden kommer og går, men vi elsker hverandre likevel. Håper du og kjæresten din finner ut at dere gjør det samme!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_hmm_*
Kanskje du kan prøve å gjøre noen romantiske ting, for eksempel? :) Overraske henne med en koselig middag, kjøpe roser osv. Høres kanskje litt klisje ut, men jeg er jente og vet at jeg ville blitt kjempesjarmert om kjæresten min gjorde noe sånt for meg. Gjør noe som kan vekke litt spennende følelser for henne igjen. Ta henne med ut på en skikkelig date f.eks.

 

Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart ett og et halvt år nå, og det er klart vi i perioder er mer som nære venner enn et nyforelsket par, men vi er likevel så utrolig glade i hverandre og jeg orker ikke tanken på å miste han. Enkelte uker kan forholdet føles litt dødt, men så går det noen uker igjen og jeg føler meg nyforelsket. Gløden kommer og går, men vi elsker hverandre likevel. Håper du og kjæresten din finner ut at dere gjør det samme!

 

det høres jo litt klisjé ut, og hun er ikke av den romantiske typen, men det å gjøre noe spontant og annerledes er nok kanskje ikke så dumt? om det ikke funker har jeg nå prøvd i hvert fall. jeg har bare vanskelig for å være spontan, hehe.

 

det er det jeg mener også. at man i et forhold som har vart en stund vil oppleve perioder hvor man mister litt glød. jeg føler bare at hun har resignert nå som den første perioden har kommet i stedet for å jobbe for å komme ut av den. jeg prøver å fortelle at jeg tror slikt kan skje det mest perfekte par, men hun sliter med å akseptere at det har skjedd oss, og tror ikke at hun vil få tilbake følelsene.

 

samtidig tenker jeg at det vel er bra å få på plass et fysisk forhold igjen, men jeg tror det fort kan føles litt falskt med kyss, kos og sex slik det er nå. hun virker ikke så interessert i det.

 

jeg aner ikke hvordan jeg skal angripe det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...