Awsomeness Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Jeg har koblet ps3'n min til prosjektoren jeg har, men kunne tenkt meg å fått lyden ut gjennom stereoanlegget. Mellom prosjektor og ps3 er det selvfølgelig hdmi-kabel. Spørsmålet er da, hvordan får jeg splittet lyden fra hdmi-kabelen og inn i anlegget. Og videosignalet videre til prosjektoren. Takker for svar!
Eirik Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Du kan bruke andre lydutganger, om jeg ikke tar helt feil. Feks kan du bruke HDMI + optisk kabel, om ikke jeg tar helt feil.
Awsomeness Skrevet 1. november 2009 Forfatter Skrevet 1. november 2009 Jaha? Med en slik?: http://www.cableworld.no/audiokabler/optis...bel-2-meter.asp Direkte fra ps3'n? Hva om forsterkeren kun har vanlig RCA-inngang?
Eirik Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Ja, en slik kabel. Der ser du utgangen ("digital out"). Du kan også bruke "AV multi out", som ser slik ut: Ta det jeg sier med en liten klype salt. Jeg er ikke 100% solid på dette.
Awsomeness Skrevet 2. november 2009 Forfatter Skrevet 2. november 2009 Hmm... Så man kan kanskje ta lyden ut av AV multi out og video signalet ut av hdmi? Ska iallefall prøve dette! Takker for hjelpen!
gxi Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Ja, det kan man, kan bekrefte. Du kan velge i settings et eller annet sted at lyden skal ut på AV-utgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå