Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med instrumentlys på Audi 100.


Kristian.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt normalt på endel biler. Sikker på at det ikke skal være sånn på din bil, og sikker på at du ikke bare vil ha det slik?

 

Jeg skulle ønske det var slik på min egen bil, da det oppfordrer mer til å sette bryteren til nærlys i mørke og slipper dermed å måtte knørve med bryteren for å oppnå fjernlys om jeg trenger det plutselig. I tillegg der det er glødepærer til belysningen vil det spare på pærene om sommeren.

Lenke til kommentar
Har litt problemer med lysene på en Audi 100.

 

Når jeg setter den på fjernlys, eller parklys, fungerer instrumentlysene. Men ikke på kjørelys.

 

Hvor tror dere feilen kan ligge? Relê, selve "spaken" på rattet, dårlig kontakt et sted osv..?

 

Noen som har noen forslag?

hadde ein audi 100 88 mod, på den sko ikkje instrument lyse vere på når du hadde kjørelys ;)

Lenke til kommentar

Det er bare helt greit å legge seg til den vanen at man vrir lysbryteren til nærlys i mørke. Det gjør at fjernlys er raskere å aktivere. Det er tross alt meningen at den skal stå der i mørke siden automatisk kjørelys har vært et skandinavisk fenomen frem til rundt nå (automatisk kjørelys blir påbudt på alle nye biler fra 2011 tror jeg i hele Europa).

 

Kjørelys => Brukes på dagtid.

Parkeringslys => Brukes under stans/parkering.

Nærlys => Brukes i alle andre tilfeller der fjernlys ikke er tillatt/nødvendig.

 

Edit: Har lest en gang til..

Du mener at du må faktisk aktivere FJERNLYS (altså ikke nærlys her), for å få instrumentpanelbelysning. Det holder altså ikke å vri lysbryteren to hakk til nærlysposisjon?

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...