Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lite utdanning, dårlig jobb og kjedelig liv. Trenger råd!


Gjest Usikkergutt19

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkergutt19

Jeg bor på en plass der det ikke skjer en drit.

Jeg får meg ikke dame jeg får meg ikke bra jobb jeg får meg ingenting.

Livet mitt går rett og slett til helvete.

Nå jobber jeg via nav for 6000kr måneden.

Er sterkt misfornøyd med jobben, og får ikke flytta.

Har forelska meg i ei jente over nettet, har snakka med hu i snart 2 år.

Jeg vil møte hu og hu vil møte meg, men hu vil ikke fordi hu ikke liker plassen hu bor på og jeg liker heller ikke plassen jeg bor på. Så vi får jo aldri møtt hverandre heller.

Jeg kunne og tenkt meg og flytta til en mer folkesom plass.

Kan godt søke jobb sørafor, (bor i nordland) men vis jeg blir inkalt til jobbintervju så har jeg ikke

råd til og dra med min inntekt på 6000kr i måneden. Jeg strøk siste året videregående studiespesiallisering så har mista rettighetene til og ta en ny linje. Og har for dårlig grunnlag fra 10 år grunnskole. der jeg gikk ut med 2-3 i snitt.

Jeg kan ta opp fagene som privatist men det har jeg ikke råd til.

Og om jeg skulle eventuelt flytte sørover så blir det også vanskelig og få venner bare via en jobb.

 

Hva skal jeg gjøre?? jeg blir gal snart.

Det må da være en løsning på det her, men jeg finner den ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Usikkergutt19
hva slags jobber er det du søker på da? skal vell være mulig å finne seg en eller annen jobb så du kan flytte når du har fått deg jobb

 

Er egentlig nesten hva som helst.

Fra butikkjobb, til industri eller budbil.

Bare jobb der jeg hvertfall tjener greiere enn nå.

Og som ikke trenger at jeg har så masse utdanning.

Har bare 3 jobber på Cven nå, 2 sommerjobber. Og den jeg holder på med nå, som jeg har holdt på med i 1 måned.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Trodde TS hadde det ille inntil jeg så alderen hans.

 

QFT.

 

Slutt å syt, søk en ny jobb, spar litt penger og flytt dersom du har det så jævlig. Med tanke på at du er 19 år synes jeg ikke synd på deg, hadde vært verre vist du var 40 og fremdeles bodde hos mor.

 

Kan ikke treffe jenta fordi dere ikke liker stedet dere bor på? Plain stupid.

Lenke til kommentar
Gjest LaughingBuddha

Dette er i hvert fall en svært god metode for å få både damer og venner. Da får du også mere fleskibilitet i forhold til flytting:

 

charismaarts.com

 

Bare forsett å ta skikkelig tak i livet og vær målrettet så vil du få til bra ting.

 

Ofte kan det hjelpe å bare komme i gang med en bra ting. Det vil ofte sett i gang gode sirkler. En kammerat av meg som bare surret kom til slutt skikkelig i gang med Kung Fu. Etter et år med det begynte han å få orden på resten av livet.

 

Siden du har slitt på skolen kan dette være noe å vurdere om du skal i gang igjen med studier:

 

cogmed.com

 

Det er vitenskapelig bevist å øke konsentrasjonen, IQen og læringsresultater. Du trenger bare bruke den 30 min om dagen i et par måneder så får du resultater som holder seg over et år i ettertid. Å lære seg å meditere hjelper også masse på konsentrasjon og læring.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil møte hu og hu vil møte meg, men hu vil ikke fordi hu ikke liker plassen hu bor på og jeg liker heller ikke plassen jeg bor på. Så vi får jo aldri møtt hverandre heller.

 

Må være det dummeste argumente jeg noen gang har hørt.

Hadde en jente sagt noe slikt til meg, så hadde jeg tolka det at hun ikke ville møte meg, for det dere er bare tåpelig sagt. I min mening hvertfall.

 

Angående resten, så ville jeg bare tatt kontakt med NAV og spurt om hjelp til å feks flytte eller stødnad o.l.

 

Synesn forøvrig at 6000 i mnd ikke er så gale, jeg antar at du bor hjemme?

Lenke til kommentar

kan vel si at jeg vet hvordan det er å sitte på "hembygda", dårlig med jobb og kjenne seg liten. men det beste du kan gjöre for deg selv er og se etter "inngangs" jobber og söke sosialen eller NAV om stötte til og kunne begynne i den jobben.

 

med inngangs jobber mener jeg jobber hvor du kan utvikles innen arbeidsområdet og öke ansvar osv.

 

så snart du får deg en jobb kan du vise ansvar der det er mulig og vise interesse for arbeidet og firmaet der du kan.

 

fokuser på en ting av gangen så ska du se at resten fölger etter,

begynn med å finne en jobb så tar du det derifra.

 

håper det hjalp littt ihvertfall.

(jeg er kanskje en med veldig flaks eller noe sånt med det funka for meg ihvertfall.)

Lenke til kommentar

Syns ikke 6000 i måneden er noe å sutre over. Omtrent hva de aller fleste norske studenter har å rutte med, og mange har da råd til å både reise og feste.. Mulig det å flytte hjem til mor og far en periode er en mellomløsning, selv om det ikke er noe man ønsker. Har selv gjort det, fordi noe annet ikke var et alternativ da. Du er tross alt bare 19, mange som ikke flytter ut før de er godt opp i 20-åra, men det er induviduelt. Er ganske sikker på at det du trenger er å bryte mønsteret du har kommet deg inn i, selv om det krever mye av deg som person.

Lenke til kommentar

Jaja.. Sånt skjer når du ikke gidder å jobbe på videregående. Bare deg selv å takke.

 

Er det ikke snart på tide å treffe jenta? du har jo søren meg ventet i 2 år.

Trådstarter er tydeligvis i en vanskelig situasjon, og dette er hva du kommer med? Kan jeg få spørre om du i det hele tatt har giddet å lese førstepost? Det er dama som ikke vil møte han, ikke han som ikke har giddet å møte henne.

 

Hvem er du til å si at han ikke har jobbet på VGS? Han kan ha jobbet så svetten sto i taket for alt du vet. Ikke like lett å få gode karakterer på alle videregåene skoler, heller ikke alle er mestere i de fagene skolen tilbyr.

 

Please folkens, tenk litt før dere skriver :)

 

Trådstarter: Har dessverre ingen kjempe gode tips å komme med akkurat her og nå, men har troen på at du finner en løsning hvis du står på litt :) Sier absolutt ikke at du ikke har stått på, men ting kan ta litt tid noen ganger. Ikke alle kan forvente drømmejobben før fylte tjue ;) Hva med å begynne på en fritidsaktivitet? Da er det lett å bli kjent med folk, noe som igjen fører til at du bygger sosiale nettverk. Kanskje du kan finne noe gjennom dem, og hvis du er litt heldig treffer du kanskje til og med ei hyggelig jente? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...