Gå til innhold

Valg av kamera til bruk i 64-Bit Win7


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer ett nytt familiekamera, hvor redigering i all hovedsak vil foregå på et i7-system med 64-Bits utgaven av det ellers fortreffelige Windows 7.

 

På hvilket vis vil dette begrense valgmulighetene mine?

 

Jeg har sett litt på Canon LEGRIA HF S10, men er det ikke så at Canon ikke har støtte for 64-bits systemer? men det finnes kanskje fornuftig priset alternativ programvare som støtter formatet Canon benytter?

 

Er det andre kameraer jeg heller bør vurdere?

 

Mange spørsmål her :)

 

Mvh

- Wes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville i utgangspunktet ikke latt operativsystem påvirke valg av kamera. 64bit vil utvilsomt bli veldig vanlig i løpet av året/neste år og det er vanskelig å tro at ikke alle de store produsentene vil støtte 64-bits Windows 7 i løpet av relativt kort tid.

 

Nå kjører jo Windows 7 i 64-bits versjon dessuten de fleste 32-bits programmer, og har du Pro eller bedre så finnes det også XP-mode du kan bruke hvis det er problemer.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Vurderer ett nytt familiekamera, hvor redigering i all hovedsak vil foregå på et i7-system med 64-Bits utgaven av det ellers fortreffelige Windows 7.

 

På hvilket vis vil dette begrense valgmulighetene mine?

 

Jeg har sett litt på Canon LEGRIA HF S10, men er det ikke så at Canon ikke har støtte for 64-bits systemer? men det finnes kanskje fornuftig priset alternativ programvare som støtter formatet Canon benytter?

 

Er det andre kameraer jeg heller bør vurdere?

 

Mange spørsmål her :)

 

Mvh

- Wes

 

Det begrenser det ikke noe, bildene du tar vil også vises selv om operativsystemet er 64-bit. Canon sin programvare funker også, 64-bit systemer har vært ute en god del år nå og er ikke noe nytt liksom. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...