Tubaole Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei Er det mulig å bruke excell som "database" slik: Jeg skal lage en liste over deltagere i et skirenn. Disse deltagere står allerede i en liste og har hver sitt deltagernummer (markert i kolonne A). Kan jeg da lage en referanse til dette nummeret når jeg så skal lage en ny liste over noen få av disse deltagerne slik: Jeg skriver inn deltagernummer, f.eks i celle A2 og ønkser da at celle B2, C2 og D2 skal fylles automatisk ut fra den andre listen? Ole-Jacob Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det går bra. Hvis Excel'en din snakker norsk bruker du =FINN.RAD formler. Snakker den engelsk bruker du =VLOOKUP . Sjekk Hjelp for hvordan du setter formlene opp. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Tubaole Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Finn.rad var det som hjalp ja:-) Lett å få hjelp av "Hjelp" når man vet hva man skal søke på. Nå løste det seg. Ole-Jacob Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Så bra. Takk for tilbakemelding. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå