Gå til innhold

Smp. Angående Øvelseskjøring=)


Chaos8749

Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Jeg har bare et lite spørsmål angående øvelseskjøring med bil. Jeg hvet at du må ha en på over 25år med deg som har hatt lappen sammenhengende i 5 år. Men er det noe begrensning på bilen? Om faren min for eksempel hadde hatt en Lamborghini Murcielago, kunne jeg da som 17 åring øvelseskjørt i denne med faren min?

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann:)

 

Jeg har bare et lite spørsmål angående øvelseskjøring med bil. Jeg hvet at du må ha en på over 25år med deg som har hatt lappen sammenhengende i 5 år. Men er det noe begrensning på bilen? Om faren min for eksempel hadde hatt en Lamborghini Murcielago, kunne jeg da som 17 åring øvelseskjørt i denne med faren min?

 

Takker for alle svar:)

 

Det er helt i orden å bruke et slikt kjøretøy, så lenge det tilfredsstiller kravene i Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve m.m. § 3-2 "Krav til øvingskjøretøy": "...Øvingskjøretøy for klasse B skal ha ekstra speil som gir ledsageren tilstrekkelig utsyn bakover. Videre skal kjøretøyet være merket med skilt som bakover viser en rød bokstav L på hvit bakgrunn. Skiltet skal være godt synlig for bakenforkjørende..." Dersom det lar seg gjøre å montere ekstra speil som gir ledsageren tilstrekkelig utsyn bakover og det er mulig å montere L-skilt på en måte som gjør det godt synlig for bakenforkjørende, er det ikke ulovlig å bruke et slikt kjøretøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...