Gå til innhold

Brenne ut program med imgburn


Scarn

Anbefalte innlegg

Eg visste ikkje kor eg skulle lage tråden, så eg plasserte den her, så kan admin flytte den om nødvendig.

 

Eg har eit problem med å brenne ut ei program (iso) på ein cd (ca 700mb). CD-en er ikkje for liten, så det er ikkje problemet, men når eg har gjort alt riktig med brenninga, så køyrer ikkje cd-en installasjonen når eg mounta den i ei anna maskin. Det er som om eg kun har lagra noko på cd-en om du forstår. Det skjer ingen installasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har eit problem med å brenne ut ei program (iso) på ein cd (ca 700mb). CD-en er ikkje for liten, så det er ikkje problemet, men når eg har gjort alt riktig med brenninga, så køyrer ikkje cd-en installasjonen når eg mounta den i ei anna maskin. Det er som om eg kun har lagra noko på cd-en om du forstår. Det skjer ingen installasjon.

Er du sikker på at den andre maskinen er satt opp til å boote fra CD?

Dvs., booter den fra andre CD'er?

 

Hvilken metode bruker du for å brenne ut ISO-filen fra ImgBurn?

Kan det være at du har valgt feil oppsett eller noe?

(Kan du legge ved kopi av "loggen" som vises i "ruten til høyre".)

 

Kan det være så enkelt som at iso-imaget inneholder en feil og at det ikke er noe bootbart image i filen?

 

edit: Kan det være at du brenenr med så høyhastighet at du får et upålitelig brenneresultat? Har du prøvd å brenne med lavere hastighet? (4x, 8x)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Skal ikkje boote, men enkelt og greit brenne ut programmet slik at eg kan installere det på ein anna cd. Kan brenne på nytt og legge med loggen.

Så installasjonsprogrammet starter ikke automatisk når du putter CD'en inn i den andre maskinen?

Det er hundre mulige årsaker til at det ikke skjer, og de fleste av dem er relatert til oppsettet på maskinen.

 

Hvis CD'en inneholder autorun.inf (=tekstfil) og den tekstfilen inneholder info som peker til setup.exe e.l. på CD'en, da ligger nok heller problemet på den PC'en du prøver å installere på.

Lenke til kommentar
Skal ikkje boote, men enkelt og greit brenne ut programmet slik at eg kan installere det på ein anna cd. Kan brenne på nytt og legge med loggen.

Så installasjonsprogrammet starter ikke automatisk når du putter CD'en inn i den andre maskinen?

Det er hundre mulige årsaker til at det ikke skjer, og de fleste av dem er relatert til oppsettet på maskinen.

 

Hvis CD'en inneholder autorun.inf (=tekstfil) og den tekstfilen inneholder info som peker til setup.exe e.l. på CD'en, da ligger nok heller problemet på den PC'en du prøver å installere på.

 

Nei, det ligger ikkje autorun der. Eg har kun installert det som eg ville ha gjort på t.d. ein Linux distro.

 

Dette skjedde i cdburnerxp

Utennavn-2.jpg

 

så "cdburnerxp fungerer ikke og må lukkes" eller noko sånt.

Lenke til kommentar

Ser ut som om brenneren din (evt. i kombinasjon med platene dine) produserer "crap".

Men det kan også henge sammen med for høy brennehastighet.

 

Hva slags maskin er det du produserer program-CD for, da?

Hvis det er en Windows-maskin, så vil ingenting autostarte hvis det ikke ligger noen autorun.inf-fil på CD'en ...

Lenke til kommentar
Skal brenne ut Autocad som brukast på windows maskiner. Korleis lagar eg autorun då?

Er du sikker på at det ikke ligger en autorun.inf-fil inni iso-filen?

Hvordan er det meningen at man skal bruke AutoCAD-CD'en? Kanskje man må starte setup-programmet manuelt.

 

Hva ser du dersom dersom du åpner iso-filen i et egnet program?

Nyere utgaver av WinRAR gjør det, eller kanskje demo-utgaver av MagicISO osv.

Eller du kan laste ned Virtual Clone Drive og "mounte" iso-filen i en virtuell CD-drive; da vil du også kunne se hva som ligger på den virtuelle CD'en (=iso-filen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...