Gå til innhold

Dele opp båndbredden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om du har fri fart i fra NGT, vil ikke det si at det er den reelle hastigheten din. Uansett, jeg tror det blir vanskelig. Intenoen har i allefall ikke mulighet for den slags, jeg tror heller ikke speedtouch modemet deres har en slik

konfigurasjon. Tror du må kjøpe en router til, også konfigurere den med de begrensningene du er ute etter.

 

Jeg er klar over at den reelle hastigheten ikke er 20 mbps, det var bare for å gjøre ett eksempel. Er det en annen ruter du kan anbefale for å få satt opp nettverket slik jeg tenkte?

Lenke til kommentar

jeg bruker en virtuelmaskin med astaro gateway på for deling av mitt nett, så har jeg delt 15/1 linjen med 10/0.2 til torrentboksen og 5/0.8 til surfing for familien.

 

jeg gjorde det for og kunne la torrentboksen stå på "maks" uten og påvirke pingen vi får på spill etc, men ville funket utmerket til ditt formål også.

Lenke til kommentar
... 10/0.2 til torrentboksen ...

Leecher ... :whistle:

 

edit: Men skriv gjerne litt mer om hvordan du bruker Astaro til dette. Plasserer du Astaro "mellom" lokalnettet og routeren på en virtuell måte, da? (Slik at Astaro blir Gateway sett fra PC'ene?) Har hatt en Astaro VM liggende klar i et par års tid uten at noe har kommet ut av det - ennå.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
edit: Men skriv gjerne litt mer om hvordan du bruker Astaro til dette. Plasserer du Astaro "mellom" lokalnettet og routeren på en virtuell måte, da? (Slik at Astaro blir Gateway sett fra PC'ene?) Har hatt en Astaro VM liggende klar i et par års tid uten at noe har kommet ut av det - ennå.

enkel skisse over hjemmenettverket med astaro for gateway.

 

alle klientene kablet og trådløst er koblet til switch2.

sw1 - cisco 3550-12g

port 1-3 vlan1, port 4-6 vlan2, port 7-12 vlan3.

sw2 - cisco 3500-24

 

har alle de virtuelle kjørende på en beskjeden vmware boks med quad 2,4xeon 8gb ddr2 4x160gb raid10

post-175846-1256897030_thumb.png

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...