Gå til innhold

Gå musikk-linja ! HJELP!


Mektig Flamme

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt trommer i ca: 3 år :)

Det er noe jeg bruker timer på hverdag.

Jeg har utrolig lyst og gå musikk linja, men jeg har 3 i snitt karakter.

Søsteren min (23 år) har mange venner som gikk musikk linja, de fikk utype seg i eks: Bass, gitar, saksofon, trommer.

Men hun viste ikke om det var sånn nå lengere, vis jeg går musikk-linja kan jeg utype meg i trommer da?

Jeg har utrolig lyst og jobbe med trommer, men jeg vet ikke om jeg har gode nok karakterer, jeg har også hørt det er vanskelig og få jobb som proffosjonel trommis, men musikk lærer er noe jeg gjerne kunne blitt.

Så jeg har disse spørsmålene:

 

1: Kan jeg utype meg i trommer i muskk-linja?

 

2: Kommer jeg inn med 3'ere?

 

3: Er det så vanskelig og bli proffosjonel trommis som det høres ut som?

 

4: Hva kan jeg utande meg til vis jeg tar musikk-linja?

 

 

Takk for svar

-Espen Andrë :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Musikklinja høres ut som det riktige for deg :) Gikk selv på musikklinja og kan anbefale det på det sterkeste!

 

1. Ja, du kan ha trommer som hovedinstrument og utdype deg på det feltet.

 

2. Hvis du er flink nok skal det ikke være noe som helst problem. Hvis du har spilt i 3 år og bruker tid på det hver dag så tror jeg det bør være i orden! Men det er jo selvfølgelig flere som vil inn så du er jo aldri helt sikker ... Er det en som er litt flinkere enn deg og som har bedre karakterer så kommer han før i rekken, slik er det bare.

 

3. Det er nok ganske vanskelig ja. Veien er lang og tøff, men hvis man vil så er det jo veldig givende å få drive med det man vil hele tiden!

 

4. Du får generell studiekompetanse, og har muligheten til å ta de fleste realfag, så i prinsippet kan du bli absolutt hva du vil ...

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Musikklinje fungerer slik:

 

-Du får utdype deg i tre instrument, et hovedinstrument, to biinstrument

-To av tre instrumenter må være piano og sang (dvs at du får trommer piano og sang)

-De fleste musikklinjer har mulighet for en opptaksprøve. Du kan bli tatt inn selv om karakterene dine ikke er altfor gode. Karakterer

-Du får generell studiekompetanse etter tre år. Det er mulig å ta R1 og R2 (matte) hvis du eventuelt har lyst til å bli ingeniør. Skal du ta (f.x) medisinstudier blir du nødt til å ta et etterkurs eller påbyggingsår i manglende realfag.

-Musikklinja=beste linja ever. Selvfølgelig avhenging av hvor du går. Personlig kunne jeg aldri ha tenkt meg å gå noen annen linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...