lajo93 Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hei, jeg har en hp pavillion dv9000 bærbar pc. Har hatt den i ett år nå og plutselig ble skjermen rosa og stripete. Jeg lot den stå i 2-3 minutter men det ga seg ikke. så jeg restarta den og da funka det, men jeg måtte ha den i sikkermodus. Jeg fikk kopiert noen filer over på en ekstern har disc før jeg formaterte den for å se om det funka. Men den var fortsatt like ille.. Og av en eller ana grunn, etter ei uke omtrent, gikk det ikke lenger å bruke den i sikkermodus heller. Jeg kan skru den på og den begynner å starte opp, den viser "hp" logoen og så blir skjermen svart. Og der stopper det, den bare står i "dvalemodus" uten at jeg kan gjøre noe :/ dataen er jo skrudd på, men sjermen holder seg svart. Noen som veit hva som kan være årsaken? Det kan vel ikke være virus, jeg formaterte alt. Noen tips om hvordan jeg kan finne ut hva som kan være feil? ganske dyr pc, vil helst ikke at den skal bli ødelagt etter bare ett år Takker for alle svar. =] Endret 27. oktober 2009 av lajo93
lajo93 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Skrevet 29. oktober 2009 (endret) tror den gikk ut etter ett år, men er ikke helt sikker. Det derfor jeg lurer på om det er noen mulighet for at jeg kan skjekke hva som er galt med pc'n. Er nesten billigere å kjøpe ny pc enn å sende den på service, og der blir den i ett halvt år før det skjer noe. Kjøper bare ett nytt skjermkort hvis det er problemet f.eks. Lurer på om det har noe med operativsystemet å gjøre? kan det være noe galt med det? Eller skjermen? Endret 29. oktober 2009 av lajo93
Cundou Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Du kan jo prøve med en ekstern skjerm og se om du får noe bilde på den. Siden du får bilde i bios er det neppe noe galt med selve skjermen, men kanskje harddisken har tatt kvelden? Blir PC'n veldig varm? Varme kan jo skape probelemer av diverse slag. Rare farger kan sikkert dukke opp av det også. Du kunne prøve å gå inn i bios om du får til, og se om den finner harddisken i det hele tatt (og evt. andre komponenter). Som oftest er det ikke eksternt skjermkort i bærbare maskiner (om det finnes i det hele tatt, det vet jeg ikke), så da må hele hovedkortet byttes i så fall. Men som sagt, siden du har bilde i bios tror jeg ikke det er problemet. Håper det hjelper deg littegrann hvertfall ^_^ Endret 29. oktober 2009 av Cundou
lajo93 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Skrevet 29. oktober 2009 Ja, pc'n ble ofte veldig varm etter kort tid etter at jeg startet den opp. Får håpe det er det som er feilen.
Cundou Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Har du prøvd å løfte den opp så vifta får blåst fritt ut? Min gamle HP pc begynte å overopphete seg og slo seg bare plutselig av. Jeg begynte å legge fjernkontrollen til cd-spilleren min under så den ble løftet litt opp fra bordet, og da sluttet det problemet Evt. støvsuge utenpå vifta eller få blåst ut av den. Samler seg utrolig mye dritt i vifta etter en stund. Men hvis noen komponenter i PC'n din er blitt skadet av varme vil jo ikke det hjelpe stort. Har desverre ingen gode råd ang. slik feilsøking på PC'er, håper noen andre kommer med noen gode forslag.
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Mest sannsynlig er det disk eller minne som har tatt kvelden, eller overoppheting/evt skade av det. Du har 5 års reklamasjon på all elektronikk kjøpt i norge, og beste du kan gjøre er å sende den inn.
Robbansvenske Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 var det ikke den serien sammen med dv6000 som fick forlengt garanti fordi de har så mye hardware feil?
Cundou Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Mest sannsynlig er det disk eller minne som har tatt kvelden, eller overoppheting/evt skade av det. Du har 5 års reklamasjon på all elektronikk kjøpt i norge, og beste du kan gjøre er å sende den inn. Stemmer, det tenkte jeg ikke på i farta. Klart du har reklamasjonsrett. Ta en titt her hvis du ikke er sikker på rettigheter osv ^_^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå