Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min stakkars Fiesta 1,1 har litt startproblemer, men trillest LETT igang.


MrLuni

Anbefalte innlegg

Min stakkars Fiesta 1,1 har litt startproblemer, men trillest LETT igang.

Det har skjedd 3 ganger på ei veke nå at bilen min ikke starter. Den tenner litt og småputtrer på veldig lavt turtall og så dør den igjen.

Men når den trillstartes, så starter den på et blunk, og når den først er startet så går den helt normalt.

Pluggene ble skiftet rundt februar i år. 82modell.

Noen ting jeg kan sjekke/gjøre selv for kanskje å finne ut hva det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min stakkars Fiesta 1,1 har litt startproblemer, men trillest LETT igang.

Det har skjedd 3 ganger på ei veke nå at bilen min ikke starter. Den tenner litt og småputtrer på veldig lavt turtall og så dør den igjen.

Men når den trillstartes, så starter den på et blunk, og når den først er startet så går den helt normalt.

Pluggene ble skiftet rundt februar i år. 82modell.

Noen ting jeg kan sjekke/gjøre selv for kanskje å finne ut hva det er?

 

 

Sjekk batteri, stifter, fordelerlokk, jording fra batteri til gods og fra motor/girkasse til gods.

Lenke til kommentar

jaha? Men batteriet gir og leder strøm til starteren, og starteren jobber som bare det.

Hørest ut som den ikke klarer tå tenne motoren skikkelig (har ikke peiling på bil). Mulig noe med tenninga under start?

Og som sakt så har det skjedd bare 3 ganger på ei veke. Mindre artig at den plutselig ikke vil starte i trondheim sentrum.. Enten starter den med en gang, eller så starter den ikke...

Endret av luni
Lenke til kommentar
jaha? Men batteriet gir og leder strøm til starteren, og starteren jobber som bare det.

Hørest ut som den ikke klarer tå tenne motoren skikkelig (har ikke peiling på bil). Mulig noe med tenninga under start?

Og som sakt så har det skjedd bare 3 ganger på ei veke. Mindre artig at den plutselig ikke vil starte i trondheim sentrum.. Enten starter den med en gang, eller så starter den ikke...

Sånn var min også. Enten så starta den lett eller så starta den ikke.

Så sving innom et bilverksted å få de til å komme ut med en batteritester. Så ser de fort om det noe galt med batteriet eller ikke.

Batteriet mitt var også greit nok til å bruke. Var bare det at det var kortslutning i en celle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...