Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Moren er for EU, datteren er med i ungdom mot EU, hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg har selv ingen mening om EU men søsteren til kjæresten min har alltid vært tilhenger av norsk EU-medlemskap. Hennes datter er 15 år gammel og har vært med i ungdom mot eu i 3 måneder nå (og hun har begynt å bli aktiv). Denne jenta har vært reflektert lenge og har interessert seg for politikk lenge. Problemet er at hun er redd for å fortelle moren at hun er med i Ungdom mot eu. Hun er redd for at moren skal begynne å hate henne og ikke ville ha kontakt med henne. Hun og moren har alltid hatt et godt forhold men moren er veldig "slavisk" for EU. Hjelp? Hva skal jeg gjøre? Jenta kan ikke gå å skjule interessene sine for alltid heller. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe?

Endret av TommyJojo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

Om moren ikke er voksen nok til å akseptere at dattera har egne politiske meninger (sålenge de er saklige), så er det vel egentlig bare hun som driter seg ut. Høres ut som et diktaturopplegg siden jenta ikke tørr ytre seg.

 

Ta en snakk med jenta, også blir dere forhåpentligvis enige om å fortelle dette i en passende situasjon. Droppe kontakt fordi hun har en annen mening angående EU? Om det er seriøst, så er mora bare helt på trynet. Ingenting å samle på. Tviler på at hun kommer til å gjøre det, så dattera bør fortelle det så fort som mulig. Det ender sikkert opp med "hvorfor har du ikke sagt det før?"

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Helt enig med de over. Det er rett og slett latterlig om de ikke akn akkseptere at de har ulike meninger om ting. Politiske meninger burde de i alle fall klare å akkseptere, Om de skulle begynne å diskutere det kan det fort ende med krangel istedenfor diskusjon, men det er ikke nødvendig at de snakker om det i det heletatt.

 

det burde gå helt bra :)

Lenke til kommentar
Helt enig med de over. Det er rett og slett latterlig om de ikke akn akkseptere at de har ulike meninger om ting. Politiske meninger burde de i alle fall klare å akkseptere, Om de skulle begynne å diskutere det kan det fort ende med krangel istedenfor diskusjon, men det er ikke nødvendig at de snakker om det i det heletatt.

 

det burde gå helt bra :)

 

bare å diskutere det over et konferansemøte på skolen :p, da forblir det diskusjon og ikke krangel : ), og de begge kommer opp til en fin løsning xD

Lenke til kommentar

Har selv ulike politiske meninger fra min mor. Da jeg fortalte henne det, ble hun slett ikke sint, hun bare var nysgjerrig på hvorfor. Jeg fortalte henne, og hun respekterte det, slik alle mødre bør respektere sine barns holdninger - så lenge de er forsvarlige. (Dog tror jeg hun hadde blitt skuffet hadde jeg sagt jeg støtter FRP...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...