Gå til innhold

Hvorfor er det bare tull med levering/lagerstatus på Windows 7


Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg er den eneste som irriterer meg, men:

Hvorfor i alle dager driver alle nettbutikkene og bytter mellom å ha Windows 7 på lager, for så i neste øyeblikk å ikke ha det, for så å ha det igjen. Samt stadige endringer på forventet dato.

 

Komplett oppga på Win 7 Home premium Norsk retail at "denne lanseres 22/10 og kan bestilles nå for levering på lanseringsdatoen". Lenger opp på samme side står det "ubekreftet 28/10". Jeg sendte dem til og med en epost og spurte, og fikk beskjed om at "denne varen skal vi ha 22/10". Javel, i dag er den enda ikke på lager, og de har fortsatt forventet levering 28/10. Og de har fortsatt rød melding om forhåndsbestilling og levering 22/10.

 

Datakjeden hadde plutselig 1 stk på lager for noen dager siden. Prøvde å bestille, men har ikke fått levert noe. Senere hadde de den ikke på lager igjen, mens nå har de "20-49 stk" på lager. Men stadig uten at de har sendt ut til meg, og 1 uke før Microsoft sier den skal lanseres.

 

Microsoft oppga jo i diverse nettmøter 31/10 som lanseringsdato for norsk windows 7 i retail. Nettbutikkene oppgir alle mulige slags datoer, til og med på direkte spørsmål.

 

SAMTLIGE nettbutikker driver etter min mening bare og roter med disse lagerstatusene og leveringsdatoene. Er det for å lokke oss til å bestille, gjennom å få oss til å tro at de har varene "på lager" eller får dem inn snart? Dette er etter min mening useriøst!

 

I tillegg er det jo x antall butikker som har identisk lagerstatus. Amentio, Multicom, Datakjeden osv har alle samme lagerstatus til enhver tid. Er dette da reelt på lager i butikkene, eller fjernlager hos leverandør? Eller er de en og samme butikk?

 

Jeg savner den tiden da "på lager" faktisk betydde at de hadde varene, og at de ble sendt samme dag eller dagen etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

 

Grunnen til at du ser samme lagerstatus på flere butikker er at mange av de mindre butikkene handler direkte fra større leverandører når de får inn bestillinger. De speiler altså lagerstatus fra andre.

 

For vår (Komplett.no) del har vi hatt litt logistikkproblemer med Windows 7. Vi har nå flere paller stående klare, så de vil forhåpentlig "meldes inn" på lageret i løpet av dagen.

 

Skal kjøpe meg en kopi snarest selv.. :-)

 

Beklager så mye alle forsinkelsene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...