Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Vifter i maskinen starter, men ikke bilde på skjermen. Komplett sier at alt er OK.


Anbefalte innlegg

Den ene skjemen min hadde dødd når jeg satte med ned her for noen dager siden. Jeg tenkte det ville hjelpe med en restart, men når jeg restartet fikk jeg ikke liv i noen av skjermene og viftene gikk plutselig for fullt.

 

Jeg hadde 2 måneder tidligere kjøpt nytt hovedkort og cpu av komplett. Sendte cpu og hovedkort inn til komplett og fikk beskjed om at de hadde klart å starte den opp etter en resetting av cmos. Dette hadde jeg selvfølgelig prøvd selv, uten at det fungerte før jeg sendte den inn.

 

Men når jeg nå har fått de tilbake får jeg fremdeles ikke liv i den. Bare full fart på viftene , men ingen liv i skjermen... :(

 

Jeg skrudde av hele hovedkortet enda en gang og la merke til at prosessorkjøleren ikke satt på riktig. "Bracketen" under hovedkortet var ikke sikkerlig i alle hullene. Dette må jo selvfølgelig ha utgjort en kjølerproblem om det var slik hele tiden, men jeg hadde temperaturer under 60 grader selv med max prime32 torturtest FØR dataen plutselig sluttet å fungere. Jeg prøvde å skru kjøleren av igjen, men så knakk skruene. Må ha vært noe billig metall de var laget av... Så nå kan jeg ihvertfall ikke teste noe mere...

 

Edit: Nå fant jeg frem et gammelt kjøletower med heatpipes der viften hadde sluttet å fungere. tok ut viften og satte en kabinettvifte til å blåse mot ribbene. Sørget for at kjøletoweret var sikkerlig skrudd på og startet opp datean. Igjen går alle vifter på skjermkort osv. Lys skrur seg på som vanlig og alt virker fint, men ikke et pip fra dataen eller antydninig til liv fra skjermen... "no signal" står det bare.

 

Men problemet mitt er jo like mye tilstede. Komplett sier de fikk liv i hovedkortet etter en cmos clearing. Jeg har prøvd det samme uten hell. PSU, skjermkort, RAM er testet i andre maskiner og fungerer utmerket. Kan det være kjøleren som gjorde at jeg ikke fikk startet systemet opp med bilder på skjermen nå? Syntes det høres litt snodig ut selv....

 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo bare sende inn hele maskinen :p Er vanskelig for komplett å feilsøke uten å ha hele maskinen.

 

Det er jeg forsåvidt enig i , men det er ikke så enkelt. Så lenge jeg ikke har kjøpt en hel maskin hos de tar de den ikke inn. De er bare interessert i å sjekke varen jeg har kjøpt av de.

Lenke til kommentar
Du kan jo bare sende inn hele maskinen :p Er vanskelig for komplett å feilsøke uten å ha hele maskinen.

 

Det er jeg forsåvidt enig i , men det er ikke så enkelt. Så lenge jeg ikke har kjøpt en hel maskin hos de tar de den ikke inn. De er bare interessert i å sjekke varen jeg har kjøpt av de.

 

Vurdert skjermkortet da testet du med samme skjermkort som komplett testet med vga kabeln er den hel har du prøvd å koble fra alt utenom det som er nødvendig for å komme i bios.

Lenke til kommentar
Prøv å få sjekka skjermkort, ram og powersupply.

Hvis det stemmer at Hovedkortet og CPU er ok så bør det være enoen av de andre komponentene som forårsaker dette.

 

Takk for forslag :)

 

Jeg har testet RAM og skjermkort i en ammen maskin. Disse fungerer! Jeg kjøpte så ny PSU, (Corsair tx 750w isteden for min gamle Tagan 420w) fordi jeg tenkte det måtte være den som var synderen, men resultatet er det samme. Så det var en tusenlapp kastet i havet...

 

Jeg har også tatt ut allt som ikke trengs å kobles til. Har faktisk tatt allt fra hverandre 5, 6 ganger i løpet av de siste ukene.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet at pcen som jeg bygget for ca 1,5år siden den vil ikke starte, er ikke liv i skjermene å jeg har prøvd å sette skjermkortet å alt annet i andre pcer å det funka.

Så til slutt fant jeg ut at jeg skulle låne meg ett nytt skjermkort å prøve med, å da funka det så jeg er egentlig kommet fram til at det er skjermkortet som ikke funker.

Men det skjønner jeg ikke for pcen funker med andre skjermkort uten no problem, å skjermkortet funker i andre pcer, men dem funker ikke ilag...

 

så jeg vill anbefale deg å prøve pcen med et annet skjermkort å se om du da får det til å funke, for problemet ditt hørtes ut som samme som jeg har....

Endret av Brothers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...