Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Satt sammen ny PC, datamaskinen starter, men ingenting skjer på skjermen - Hjelp!


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en ny PC, med noen gamle deler, og mange nye.

Asus P6T SE, i7 920, 550W PSU, GTX 260, 6GB RAM.

HAr kobla på alt, og er sikker på at alt er som det skal, men når jeg starter den, kommer det ikke pip fra HK, og skjermen er svart.

Har prøvd å sette RAM i andre spor.

 

Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, når jeg skrudde i sammen min maskin (i7 860/MSI P55-GD65) så opplevde jeg noe av det samme. PC skrudde seg på. Alle lys og vifter gikk, men ikke noe bilde. Årsaken var at jeg hadde brukt feil DIMM slots for minnet, men dette er visst noe som gjelder for P55. Prøve 1 og 1 rambrikke i de 3 forskjellige kanalene og start opp. Se om det skjer noe.

Lenke til kommentar
Vel, når jeg skrudde i sammen min maskin (i7 860/MSI P55-GD65) så opplevde jeg noe av det samme. PC skrudde seg på. Alle lys og vifter gikk, men ikke noe bilde. Årsaken var at jeg hadde brukt feil DIMM slots for minnet, men dette er visst noe som gjelder for P55. Prøve 1 og 1 rambrikke i de 3 forskjellige kanalene og start opp. Se om det skjer noe.

 

Fant ut hva det var... Føler med litt dum...

Hadde glemt CPU-stræm kabelen... Men må ta av NH-U12P for å få den på, er litt kort kabel, men klarer meg med standarkjøler i noen dager til jeg får 750W modulær PSU og HD5870

 

Edit: fikk det akkurat til uten å ta av kjøleren, måtte ta av ene vifta da.

 

Tusen takk begge to! Innstallerer Windows 7 Ultimate 64-bit nå!

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Du bør sette de tre RAM brikkene i de oransje sporene, og du må bruke 8 pin strøm kontakten mener jeg.

 

Klippet fra en review av samme HK.

 

There are six DIMM Sockets on the board allowing for the installation of up to 24GB of DDR3 memory in triple channel mode. Note, that to install three DIMMs into the sockets, you should use alternating orange sockets. This will ensure proper boot. The board comes with a sticker warning against using DIMMs with voltage rating above 1.65V which may damage the CPU.

 

Edit: Litt sent ute, men flott at du fikk det til å virke. :p

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...