Gå til innhold

3500 meter i morgen - mat og drikke - henge i ryggen til noen?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg skal løpe 3500 meter i morgen og lurer på hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Jeg skal løpe rett etter matpausen (matpause = 10.50-11.30) og lurer på om det kanskje er smart å ikke spise i matpausen, men heller spise i skoletimene før matpausen. Hva burde jeg spise og drikke? Og hvor mye? Og hva burde jeg spise til frokost?

Vil ikke ha hold..Er det smart å helle innpå en pose nøtter eller en red bull rett før? En siste ting.. Burde jeg henge på noen som løper ca 30 sekunder raskere enn meg? Jeg løper på ca 13.40.

 

Håper på noen nyttige og kjappe svar

 

Mariofrans

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+4123456
Hei! :)

 

Jeg skal løpe 3500 meter i morgen og lurer på hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Jeg skal løpe rett etter matpausen (matpause = 10.50-11.30) og lurer på om det kanskje er smart å ikke spise i matpausen, men heller spise i skoletimene før matpausen. Hva burde jeg spise og drikke? Og hvor mye? Og hva burde jeg spise til frokost?

Vil ikke ha hold..Er det smart å helle innpå en pose nøtter eller en red bull rett før? En siste ting.. Burde jeg henge på noen som løper ca 30 sekunder raskere enn meg? Jeg løper på ca 13.40.

 

Håper på noen nyttige og kjappe svar

 

Mariofrans

 

Drit i å spise noe i spisepausen, da får du bare sting/hold. Spis heller en bra frokost, og hold deg unna melkeprodukter til frokost, det slimer som bare faen.

 

Syns du fint kan henge deg på han jeg, bare du har "guts" til det, og ikke gir opp når kroppen sier den ikke vil mer, som de fleste andre har du sikkert litt å gå på når det gjelder løping til krampa tar deg.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
ikke noe mat mellom 1-2. Time ? :)

 

Ingen mat etter 8.30(siden det virker som du skal løpe rundt 11.30) , men drikk gjerne pittelitt vann litt før du løper. Bare akkurat så du fukter munnen og ikke tørker ut, drikker du for mye får du hold.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei! :)

 

Jeg skal løpe 3500 meter i morgen og lurer på hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Jeg skal løpe rett etter matpausen (matpause = 10.50-11.30) og lurer på om det kanskje er smart å ikke spise i matpausen, men heller spise i skoletimene før matpausen. Hva burde jeg spise og drikke? Og hvor mye? Og hva burde jeg spise til frokost?

Vil ikke ha hold..Er det smart å helle innpå en pose nøtter eller en red bull rett før? En siste ting.. Burde jeg henge på noen som løper ca 30 sekunder raskere enn meg? Jeg løper på ca 13.40.

 

Håper på noen nyttige og kjappe svar

 

Mariofrans

Er for sent ute, men kan komme med noen gode råd for fremtidige løp.

Spis siste måltid 3 timer før løpet, og noe lett 1 time før. Dette siste kan være en banan, en youghurt o.l.

Dette for å sørge for fulle glykogenlagre før løpet, så du holder lengre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...