Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kvitt leieboer?/fornye leiekontrak


Tweety_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og husk for guds skyld på å få med deg en utkastelsesklausul i den neste leiekontrakten du skriver. :thumbup:

 

men har en egentlig lov til å lage en slik avtale som gir dårligere vern/vilkår enn det loven gir? et slikt klausul vil, såvidt jeg kan se, gi dårligere vilkår for leietageren.

Dette var det advokaten i jus-forelesningen som sa da vi hadde om husleieloven.

 

 

3 måneders oppsigelse er vel standard. Lever en skriftlig oppsigelse og skift lås når han er ute hvis han ikke er ute innen oppsigelsestiden. Deretter dump sakene hans på gata. Kanskje allvitende krikkert stikker innom og forteller hva som er riktig, men det er slik jeg ville gjort det.

Ja, gjør dette hvis du virkelig vil ha trøbbel etterpå. Jeg skal garantere deg at det blir søksmål og runder i retten av dette.

Lenke til kommentar
Og husk for guds skyld på å få med deg en utkastelsesklausul i den neste leiekontrakten du skriver. :thumbup:

 

men har en egentlig lov til å lage en slik avtale som gir dårligere vern/vilkår enn det loven gir? et slikt klausul vil, såvidt jeg kan se, gi dårligere vilkår for leietageren.

 

En utkastelsesklausul er lovlig -- det er lovlig å avtale at man skal kunne gå rett til namsmannen uten å gå veien om domstolene.

 

Lovligheten av dette følger for øvrig av tvangsfullbyrdelsesloven § 13-2 annet ledd bokstav a og b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...