olbru Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har en Dell inspiron 1501 laptop med Vista som døde etter en noe røff behandling. Det startet med at jeg fikk feimelding ”Kunne ikke fullføre lasting av Windows” eller noe lignende. Jeg forsøkte recoverysystemet i maskinen uten hell. Har også en dvd som fulgte pcen med operativsystem. Denne ville heller ikke kjøre helt ut. En del feilkoder har dukket opp i de forskjellige faser, bl.a.: 6.0.6000.16386.0.0.0.0.65537. Msg: ide device failed code 0f00:075D Dette sier ikke meg noe, men har kanskje en betydning. Etter å ha lest ”Hvordan resette Bios” av Martin her på forumet, foretok jeg en test av dette med det resultat at den døde helt. Jeg hører den starter og blinker noen ganger for så å bli ganske rolig. Etter en stund virker det som den prøver og restarte på nytt uten hell. Ikke et tegn kommer på skjermen (jeg har testet alle innvendige kontakter så det er ikke feilen). Er det noe håp for denne eller er gjenvinningsstasjonen neste stopp?
xaco Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) for meg ser det ut som hardisken din har gått, skaff deg en ny harddisk ellervis du har en gammel en prøv den og sjekk om den er gåen. Koster ikke all verden for en hardisk for tiden, er vel sata 2,5 tommer for inspirion 1501. Endret 21. oktober 2009 av xaco
olbru Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Skrevet 21. oktober 2009 Tror jeg har harddisk til Acer og Compaq hjemme, men de går vel ikke om hverandre
Chavalito Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Tror jeg har harddisk til Acer og Compaq hjemme, men de går vel ikke om hverandre Jo, det skal gå uten problemer. Hvis de du har hjemme er 2,5 tommer burde de passe i alle laptoper. Endret 21. oktober 2009 av Chavalito
PerB Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Så lenge det er en 2 1/2" og har riktige konakter (IDE kontra SATA) går det greit.
probin Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 vet ikke helt åssen det er med inspiron.. men på latitude PC-ene til dell, så kan du holde inne Fn tasten og starte maskinen. da kjører du en diagnostictest. der kan du få melding om det er noe galt med harddisken om den ikke finner noen feil, betyr heller ikke det at det IKKE er det! men verdt et forsøk
Mechablast Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Han skal jo få opp bildet fordi om hdd er gått. Bios om ikke annet. Siden han skriver at det ikke er et tegn på skjermen så regne jeg med at det ikke kommer noe bilde i det hele tatt.
olbru Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Skrevet 21. oktober 2009 Stemmer det. Etter siste forsøk med å ta ut eksternt og internt batteri og kortslutte polkontaktene ble skjermen svart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå