Gå til innhold

Ok, nå må jeg søke om hjelp(XP2100+ vs Radeon 9700 OC)


Anbefalte innlegg

Jeg har et seriøst problem!

Før jeg skriver noe mer så vil jeg bare si at jeg ikke vil ha komentarer som: "skift hk!" og lignende.

 

Uansett..jeg skiftet skjermkort fra Asus GF4 ti4200 128 mb 8X til ett Sapphire Radeon 9700 128 mb.

 

Så skulle jeg (selvfølgelig) kjøre 3DMark01 og 3DMark03 for å se om jeg fikk noe bedre poengsum. Begge programmene hengte seg i begynnelsen av benchingen. Så jeg tenkte at jeg måtte inn i bios en tur for å sjekke om det var noe kødd med AGP innstillingene, men det var det ikke.

Klokka ned prosessoren til original fart. Da gikk alt bra. Begynte å klokke litt sakte oppover mens jeg satte opp Vcore (testet fra 1.6 til 1.75 V). Da gikk det til hel**** med 3DMark!

Jeg vet at det er skjermkortet det er noe med fordi at CpuMark2002 kjører jeg lett. Ligger på 34 - 38 grader på cpu.

 

Etter flere bios-resets så kom tanken om at jeg ikke har strøm nok (360W)

Men på en annen side skal 360 W holde!

 

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen radeon kort klokker bra, og andre MEGET bra.. men i motsetning til nVidia kort så er de ganske følsomme overfor høy agp hastighet. Når du kjører 150Mhz FSB så har du en agp hastighet på 75 Mhz (tipper jeg).. noe som blir i meste laget. Selve kortet ditt er bra, men passer ikke sammen med et gammelt overklokket hovedkort uten agp/pci lock. Om du har cpu som klarer 166Mhz FSB så kan du prøve det, for da vil hovedkortet benytte en 1/5 divder som gjør at du vil få normal agp/pci hastighet.

Lenke til kommentar
skjermkortet mitt som er ett Radeon 9500np (med 9700pcb) takler AGP 74mhz ved APG voltage 1.7.. Det er ikke direkte bra for kortet men det er så. (ps: kjøp deg nytt hk  :lol: )

 

Ligger på bruktmarkedet hvis du vil ha det :lol:

Vil ha nforce 2..men uanz så er ikke mitt HK så aller verst egentlig..synes HK`t er søtt..og kozen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...