Gå til innhold

Corsair H50 - Trenger flere originale lange skruer


SilentNET

Anbefalte innlegg

Jeg skal feste 2 stk vifter på min Corsair H50 (radiator). Originalt er det 1 stk 120mm vifte på den ene siden som blåser på radiatoren. Jeg vil feste en vifte til på andre siden som trekker luft gjennom radiatoren. Men trenger da 4 ekstra skruer (lange skruer av den typen som følger kjøleren). Håper jeg slipper å kjøpe kjøleren en gang til for å få tak i slike skruer ;)

 

Noen som vet hvor man kan skaffe? Eventuelt hva disse skruene heter så jeg kan skaffe identiske hos en jernvareforhandler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg skal feste 2 stk vifter på min Corsair H50 (radiator). Originalt er det 1 stk 120mm vifte på den ene siden som blåser på radiatoren. Jeg vil feste en vifte til på andre siden som trekker luft gjennom radiatoren. Men trenger da 4 ekstra skruer (lange skruer av den typen som følger kjøleren). Håper jeg slipper å kjøpe kjøleren en gang til for å få tak i slike skruer ;)

 

Noen som vet hvor man kan skaffe? Eventuelt hva disse skruene heter så jeg kan skaffe identiske hos en jernvareforhandler.

 

Dette fikser du lett selv.

- Stikk på en jernvare og finn noen som er omtrent like

- Sett inn et par korte som stikker litt opp og trekk en strikk over denne og skrue på motsatt vifte

- Gaffa

Lenke til kommentar
fant ut at det gikk greit å montere en ekstra vifte på radiatoren ved bruk av de vanlige skruene som sitter på gamle kabinetter/disker/kortfester. Eneste er at det var litt knotete å få skrudd inn skruene.

 

La dog ikke merke til den helt store forbedringen med bruk av to vifter..

 

Det som er viktig når det gjelder vifte til radiatorer (og enkelte prosessorkjølere) er at viftens mottrykksegenskaper er alfa omega. Du kan ha så mange vifter du bare vil, men hvis disse jobber dårlig under stort mottrykk vil du ikke merke noe forskjell i temperatur.

 

Men selvfølgelig, hvis temperaturen allerede er så lav som du kommer (ca rundt romtemp) vil det ikke nødvendigvis hjelpe med flere eller sterkere vifter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...