Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stort problem med en jente/selvtillit


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på videregående skole, langt vekk fra alt kjentfolk, noe som jeg har gjort med vilje. Mest for å starte med helt blanke ark ettersom jeg hadde blitt merket med en negativ status i ungdomsskolen. Jeg er kvitt den negative statusen, og jeg har venner i både andre og tredje klassen, men ett problem har dukket opp. Jeg har blitt gankse betatt av en jente i andreklassen, og har akkurat funnet ut at jeg har null selvtillit med jenter igjen fra ungdomskolen. Hva skjer, jeg burde kunne dette, jeg er 16 for f***. Det er ikke det at jeg ikke kan prate med henne, men jeg får problemer når det kommer til å vise en eneste følelse. Jeg merker at blikkontakt automatisk vrir hodet mitt i en annen retning, noe som jeg ikke har hatt siden 6 klasse. Hvis jeg skal gi noen form for komplement må det være når hun klager over håret, ellers må jeg være full (fyllekomplement teller ikke engang siden ting som det bare blir glemt).

 

Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klara å bare betrakte fra et vennskapelig synspunkt. Men jeg tror kanskje jeg kan bli litt depressiv hvis jeg holder ut med det lenge nok. Det verste er at jeg har vært forelsket i henne i en stund, men ikke har lagt merke til at dette henger igjen før nå.

 

Vet heller ikke hvorfor jeg poster dette, antar at det er et desperat rop for hjelp eller en trang til å ytre problemet mitt.

Endret av JonasKJo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. forstår deg godt :/

jeg er forelska i en fyr som går i paralellklassen min på videregående, men jeg tror ikke han liker meg på den måten..

 

Vanligvis tror jeg ei jente forventer at gutten tar initiativ, og gir henne oppmerksomhet, men det er lurt å ikke være for pågående.. Ikke unngå henne, men prøv å snakke mer med henne, oppnå blikkontakt osv..

Hvis hun viser tegn til å være interessert i deg, så må du bare slå til :) skader ikke å prøve.

 

Håper det ordner seg ;p

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Det er forventet at du skal dra dette fremover. Det er en av ulempene (eller fordelene.. alt ut i fra hvordan man ser på saken ;) ) ved å bli født mann. Og det aller første tegnet på interesse er øyekontakt. Holder du ikke øyekontaken hvis hun søker den, vil du komme frem som totalt uintressert. (med mindre du ser nedover, noe som signaliserer sjenanse)

Lær deg å holde øyekontakten, så vil du merke hvor utrolig sterkt virkemiddel det er.

 

Måten du skal øve på dette er å begynne med de du ikke har noe spesielt forhold til. Jenter på gata/kjøpesentere/over alt er der du skal begynne. Dra til nærmeste kjøpesenter og bare gå rundt og øv på øyekontakt med forbipasserende. :) Det er en glimrende arena for trening etter som øyekontakten kun varer til personen er gått forbi, og du vil mest sansynlig aldri se personen igjen.

Det er vanskelig, men tving deg selv til å ikke være første person som bryter øyekontakten. Når du klarer dette de første gangene vil du få et fantastisk kick som går rett inn på selvtilliten.

Etter et titalls personer vil du bli bedre og bedre, og da tar du dette videre til jenta du er intressert i. Hold øyekontaken med henne til hun bryter den. (viktig å ta med et smil også ;) ) Når hun bryter den, se på kroppspråk og øyeretning for å se etter tegn på interesse.

Bryter hun øyekontakten ved å se nedover, er det et tegn på interesse. Ser hun bort til en av sidene uten å spesielt se på f.eks. venninner eller noe annet blikkfang kan det tyde på det motsatte. Se også på overkroppen hennes om hun snur den vekk fra deg, eller om hun har den rettet mot deg. (Viktig å presisere at dette ikke er enten-eller tegn. At hun ser vekk til siden trenger ikke bety annet enn at hun har et blikkfang der)

Mye å se etter, men smilet hennes er nok det viktigste og letteste å se etter. :)

 

Begynn med øyekontaken, så kan du ta det videre derfra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Det er forventet at du skal dra dette fremover. Det er en av ulempene (eller fordelene.. alt ut i fra hvordan man ser på saken ;) ) ved å bli født mann. Og det aller første tegnet på interesse er øyekontakt. Holder du ikke øyekontaken hvis hun søker den, vil du komme frem som totalt uintressert. (med mindre du ser nedover, noe som signaliserer sjenanse)

Lær deg å holde øyekontakten, så vil du merke hvor utrolig sterkt virkemiddel det er.

 

Måten du skal øve på dette er å begynne med de du ikke har noe spesielt forhold til. Jenter på gata/kjøpesentere/over alt er der du skal begynne. Dra til nærmeste kjøpesenter og bare gå rundt og øv på øyekontakt med forbipasserende. :) Det er en glimrende arena for trening etter som øyekontakten kun varer til personen er gått forbi, og du vil mest sansynlig aldri se personen igjen.

Det er vanskelig, men tving deg selv til å ikke være første person som bryter øyekontakten. Når du klarer dette de første gangene vil du få et fantastisk kick som går rett inn på selvtilliten.

Etter et titalls personer vil du bli bedre og bedre, og da tar du dette videre til jenta du er intressert i. Hold øyekontaken med henne til hun bryter den. (viktig å ta med et smil også ;) ) Når hun bryter den, se på kroppspråk og øyeretning for å se etter tegn på interesse.

Bryter hun øyekontakten ved å se nedover, er det et tegn på interesse. Ser hun bort til en av sidene uten å spesielt se på f.eks. venninner eller noe annet blikkfang kan det tyde på det motsatte. Se også på overkroppen hennes om hun snur den vekk fra deg, eller om hun har den rettet mot deg. (Viktig å presisere at dette ikke er enten-eller tegn. At hun ser vekk til siden trenger ikke bety annet enn at hun har et blikkfang der)

Mye å se etter, men smilet hennes er nok det viktigste og letteste å se etter. :)

 

Begynn med øyekontaken, så kan du ta det videre derfra. Lykke til!

 

Ja gjør dette her på Furuset senter i Oslos svarteste østkant, for da vil du sikkert ikke får 20 pakistanere etter deg som spør hva det er du ser på...

 

Skal være forsiktig med å se på folk :)

 

Du sier du har gitt henne komplimenter i fylla...? Vel da har du kommet ganske langt ;) mtp fylla

Lenke til kommentar
Ja gjør dette her på Furuset senter i Oslos svarteste østkant, for da vel du sikkert ikke får 20 pakistanere etter deg som spør hva det er du ser på...

 

Skal være forsiktig med å se på folk :)

 

Du sier du har gitt henne komplimenter i fylla...? Vel da har du kommet ganske langt ;) mtp fylla

Nei, man skal absolutt ikke være forsiktig med å se på folk. Man skal være forsiktig med å stirre på feil folk.

Man kan lett tyde på kroppspråket til folk om de er aggresive eller ikke, (aggresive i den grad at de kommer til å handle hvis de føler seg truet) og man søker selvfølgelig ikke øyekontakt med en aggresiv brautende fyr på Furuset.

Og nå er det også en GEDIGEN forskjell på øyekontakt + smil, og stirring. Stirring utstråler aggresjon, øyekontakt utstråler selvtillit.

 

Men nå skal det sies at jeg selv er fra Oslo, har holdt til 5 min fra Furuset, og de fleste er ganske hyggelige på furuset. :)

Og med mindre TS tiltrekkes av store pakistanske menn, så er det en problemstilling som er ikke-eksisterende.

 

Jeg kan garantere TS at han ikke kommer til å støte på problemer med 100% av de jentene han tar øyekontakt med. For det er jo jenter TS sliter med å holde øyekontakten med.. Ikke store pakistanske menn. ;)

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...