Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjenferd på skrivebordet (ikoner)


Anbefalte innlegg

Har prøvd å slette alle de originale skolesnarveiene som IT-folka på skulen har fiksa (It's learning, Skoleportalen, Helpdesk og et til.)

 

Men hver gang jeg starter opp maskinen kommer de på nytt. Så til nå har jeg bare sletta de gang for gang, men søppelbøtta blir jo helt full av de samme ikonene pga. dette.

 

Så finnes det noen mulighet for å gjøre slik at de ikke automatisk kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd å slette alle de originale skolesnarveiene som IT-folka på skulen har fiksa (It's learning, Skoleportalen, Helpdesk og et til.)

 

Men hver gang jeg starter opp maskinen kommer de på nytt. Så til nå har jeg bare sletta de gang for gang, men søppelbøtta blir jo helt full av de samme ikonene pga. dette.

 

Så finnes det noen mulighet for å gjøre slik at de ikke automatisk kommer tilbake?

 

Først kan du jo prøve med: Shift + Delete da slipper du at det havner i papirkurven men blir slettet direkte. Dersom dette er en PC du låner av skolen eller tilsvarende så er det ikke sikkert du har fulle administrator rettigheter til å gjøre alle endringer du vil, så dette burde du sjekke opp først. Kan være at disse maskinene er satt opp for at en del endringer ikke skal bli kunne gjort på dem.

Lenke til kommentar

Kan legge ved et bilde av skrivebordet:

post-201086-1255986098_thumb.png

 

Vi har Vista, hvis det har noe å si. Har ganske mange administrative rettigheter, dog kan vi ikke ta eierskap over filer i Windows->System32 mappa. (Om det sier deg noe?)

 

 

 

 

Prøvde å restarte pc'en igjen, da kom det ingen gjenferder igjen, men Adobe Illustrator ikonet flyttet seg til topps?

Lenke til kommentar

Vanskelig å anslå hva slags settings de har satt på maskinen din, og jeg er nok bedre på XP enn Vista. Men kan anbefalle et lite gratis program som kan brukes til å gruppere ikonene i bokser for deretter å kunne skjule dem fra skrivebordet med dobbeltklikking. Jeg bruker dette på begge PCene mine en med XP og en med Win7 og det fungerer utmerket, da slipper man å se ikonene når man ikke vil men de er lett å få fram ved behov.

 

http://www.stardock.com/products/fences/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...