Gå til innhold

Nvidia GT300 Graphics Card


Alkohoel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er ikke fanboy av noe. men jeg syns nvidia lager bedre kort. så jeg kommer til å vente. 5870 er dessuten ikke så mye bedre en GTX 280.

 

Gi meg en grunn til at Nvidia lager bedre kort.

 

Du vet at 5870 tilsvarer et 295 og litt mer, og for din informasjon så er 295 = 285 x 2.

 

5870 tilsvarer ikke et gtx295. og gtx295 er gtx275 x 2. og hvis du ser på tester så er ikke forskjellen fra gtx280 til 5870 verdt 3000 kr. men som jeg sa. det er min mening. hvis du vil kjøpe deg 5870, så er det bare å sette i gang.

Lenke til kommentar

@gavekort

 

når gtx295 kom var det en litt tøffere versjon av 2stk 260, mulig det var denne specen som senere ble 275 men uansett, det var et år siden - egentlig en evighet siden.

 

Dobbelkort mot enkeltkort i ytelse er bare tull uansett, det er kun relevant i forhold til pris vs ytelse.

SLI og xfire skalerer forholdsvis greit med 2 kort, men med det tredje kortet er det lite å hente - det vil i praksis si at om du skal ha tøff ytelse må du ha 2 kraftige kort, ikke 3 svake, og ihvertfall ikke 4 svake.

 

Uansett, si at du bruker 12.000 på en pc. Burde man ikke da bruke ihvertfall 25% av budsjettet på grafikkort? Du kan bruke MYE penger på en pc, uten at det reflekteres i bedre/raskere grafikk. Det er en totalpakke man skaffer seg, 11k for 30fps eller 12k for 40fps, ikke 1k for 30fps og 2k for 40fps.

(De færreste vil derimot ha behovet for trippelkort som øker budsjettet med 10.000...)

 

Har hatt 3 ati-kort og 1 nvidia tidligere, pleide dengang å kjøpe utifra pris/ytelse på enkeltkort uten å tenke på prisen på resten av maskina - then again, jeg hadde ikke mer penger før, og cpu hadde litt mer å si.

 

Jeg har gtx285 nå og ingen planer om å oppgradere, men skulle jeg kjøpt idag ville jeg såklart tatt 5870 - fordi det per idag er den kraftigste single-core gpuen.

 

Over tid tror jeg nok nvidia vil ha lengst perioder hvor de har den kraftigste single-core gpuen, men det vil veksle på. Så, å utrope nå at ATI er bedre enn nvidia basert på siste måned og over jul blir litt for lett når det er en evig stafett og ingen kommer i mål.

 

Hvilke spill har kommet etter crysis:warhead som virkelig krevde mye? Jeg er redd 5870 kan havne i en dødperiode, hvor det er kongen på haugen men ingenting å bruke det på. Litt som en fotballspiller som står alene med keeper foran mål idet det blåses av for pause.

 

 

 

min korte mening om det :p

Lenke til kommentar

Siste info jeg har fått med tilgjengelighet på Fermi:

 

TSMC sine problemer med 40nm kommer til å føre til at selve lanseringen av Fermi utsettes til januar 2010. TSMC sine yields på 40nm sank fra rett over 60% til rundt 40%. Noe som gjør at både nVIDIA og AMD sliter med å få nok brikker.

 

Tipper vi får reviews av Fermi i desember, med full tilgjenglighet i midten av januar 2010.

 

Mye av software rundt Fermi begynner å komme på plass nå. CUDA 3.0 og C++ støtten er nå i lukket beta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...