Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg svimmel, hvofor?


Gjest Guest_hei_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hei_*

Hei, tidligere i dag ble jeg plutselig svimmel. Jeg bare satt på pcen, og når jeg snudde meg virket det som om jeg var en smule brisen. Det har vart siden kl 1 nå.

 

Det blir verre når jeg ser opp, eller ned. Og når jeg legger meg ned, eller lukker øynene er det akkurat samme følelse man får når man snurrer mange ganger rundt, og så legger seg ned.

 

Jeg har litt ondt i hodet, og har blitt litt uggen i magen. Men har spist og drukket nok til at det ikke er det.

 

Noen som vet hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tidligere i dag ble jeg plutselig svimmel. Jeg bare satt på pcen, og når jeg snudde meg virket det som om jeg var en smule brisen. Det har vart siden kl 1 nå.

 

Det blir verre når jeg ser opp, eller ned. Og når jeg legger meg ned, eller lukker øynene er det akkurat samme følelse man får når man snurrer mange ganger rundt, og så legger seg ned.

 

Jeg har litt ondt i hodet, og har blitt litt uggen i magen. Men har spist og drukket nok til at det ikke er det.

 

Noen som vet hva det kan komme av?

 

 

Har slitt mye med svimmelhet sjøl gjennom mange år, og jeg husker at første gangen jeg opplevde det så ble jeg veldig engstelig. Trodde jeg hadde fått både det ene og det andre.

I ettertid har jeg jo lært at svimmelhet kan komme av så mangt, og som Robert (?) skriver til deg så er det som regel ufarlig, men veldig ubehagelig.

Svimmelhet kan skyldes feks lavt blodsukker, migrene, anspenthet i nakken, synsproblemer, influensa, krystallsyke (krystaller som løsner i det indre øret og kan forårsake voldsomme svimmelhetsanfall), medisiner eller angst og depresjon. I noen få tilfeller kan det skyldes mere alvorlige, kliniske tilstander.

Uansett er det greit å bli sjekket av lege når man ikke vet hva det skyldes.

Svimmelheten kan faktisk forverres av at man går rundt og engster seg for hva det kan være, så kom deg til legen du! God bedring! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...