Gå til innhold

Gaming PC 10k (Noen spørsmål)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe ny PC som skal brukes til gaming. Jeg har tatt utgangspunkt i Komplett Gamer Premium i35 PCen på komplett.no med noen forandringer.

 

- Cooler Master HAF 932 Big Tower

Er dette et godt kabinett med tanke på at det skal vær mest mulig stille? Det er veldig viktig.

 

- Chieftec Super Series PSU 650W

Burde jeg legge på 4 kr ekstra for å få: Chieftec Super Series PSU 750W?

 

- Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16

 

- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 2,80GHz, Socket LGA1156, 8MB

Er vell verdt pengene hvis man har?

 

- Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

 

- Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX PCI-Express 2.0, "Golden Sample", DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, 648MHz

Som sagt, jeg skal bruke denne pcen til å game cod6. Så er dette et bra/riktig kort?

 

- Seagate Barracuda 7200.12 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM

 

 

Jeg har skjerm,mus,tastatur og alt det der. Budsjettet mitt er forlengst blåst så jeg prøver og holde meg på rundt 10000kr. Virker dette som det "rette" opsettet for meg?

 

Håper på noen tilbakemeldinger :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet er nok ikke stille. God mulig det ikke er det kabinettet som støyer mest ute på markedet, men det havner ikke i kategorien stillegående.

 

Når det gjelder strømforsyningen, så mener jeg ja. Det er bedre å ha det og ikke trenge det, enn å trenge det og ikke ha det. Litt ekstra watt kan jo også være fint med tanke å mulig oppgradering.

 

Core i7 860 er nok det CPUen som blir anbefalt til Socket-1156.

 

Når man først skal kjøpe så pass kraftig prosesor, ser jeg ikke vits i å spare på "kruttet" med å kjøpe et billig hovedkort og billige Ram brikker. Velg heller ASUS P7P55D PRO eller MSI P55-GD65 hovedkort og Corsair XMS3 eller Kingston HyperX Ram.

 

Lite å utsette på skjermkortet. GTX 275 er vell det beste kortet du kan velge under Komplett Gamer Premium i35. Du kan dog trygt også velge et HD 4890 skjermkort og spare 500-600 kroner. I ren ytelse stiller GTX 275 og HD 4890 ganske likt, men GTX 275 har igjen PhysX som Radeon kortene enda ikke har.

 

Om du ikke er vettskremt av tanken på å montere selv, finnes det fine pakker:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

http://www.dustinhome.no/pd_5010308461.aspx

Til eksempel PC i deler - Intel Core i5 750 med et ekstra XFX GeForce GTX 260 kort.

Lenke til kommentar

Oi! Masse bra tilbakemeldinger! Takker og bukker.

 

- 5870 kortet koster jo 1000 kr mer, og det blir MEGET vanskelig og få til. Men er ikke GTX 275 kortet noen bra? Skal brukes til gaming av cod6. (er det mulig og kjøpe et nytt skjermkort senere?)

 

- Når det gjelder hovedkortet så så jeg bare at ASUS P7P55D PRO P55 kortet er 300 kr dyrere og MSI P55-GD65 kortet er 170 kr dyrer. Hvem av de burde jeg velge?

 

- Når det gjelder ram så så jeg bare at de andre var billigere, men det har kanskje ikke noe å si? Hvem av de to (Corsair XMS3 og Kingston HyperX) burde jeg velge?

 

- Montere selv... jeg skal være realistisk og si at jeg hadde ikke fått det til. Mulig jeg kunne hatt en kompis over på besøk og montert men...

Lenke til kommentar

(beklager for dobbel post)

 

Jeg tror jeg går for gtx 275 kortet og hovedkortet MSI P55-GD65 P55 Socket-1156, så har jeg mulighet til å kjøpe et kort til og kjøre de to sammen når jeg har mere penger. Tror også jeg går for det kabinettet siden det virker som et bra kabinett.

 

Høres det ut som en god idé?

Lenke til kommentar
(beklager for dobbel post)

 

Jeg tror jeg går for gtx 275 kortet og hovedkortet MSI P55-GD65 P55 Socket-1156, så har jeg mulighet til å kjøpe et kort til og kjøre de to sammen når jeg har mere penger. Tror også jeg går for det kabinettet siden det virker som et bra kabinett.

 

Høres det ut som en god idé?

 

Vet lite om HKet du har satt opp, men ATIs 5850 er definitivt MYE bedre enn 275 GTX. 1 stk 5870 tilsvarer sånn ca 2 stk 275 GTX (pluss litt til) og 5850 ligger ikke langt etter... Ingen grunn til å kjøpe det nest beste når du først er ute og shopper.

Lenke til kommentar

For å si det mildt, er det en gaming rigg du skal bygge så prioritere du grafikkort, så sørger du for å ha cpu kraft nok til å drive grafikkortet, ikke omvendt. Det er en god allroundrigg du setter opp, men ikke en god gamerigg for prisen, til det må du minst ha 5850 med i bildet.

 

Og det er inga problem med å få en topp rigg med omså 5850 i crossfire for 10 k.

Lenke til kommentar

Men forløbig mener jeg du har mer igjen for singel 5850 og heller ta en intel SSD disk, samtidig holde åpent for Crossfire av 5850

 

Win 7 Norsk 64 bit

Intel 80 gb SSD disk

chieftec 750 w psu

Antech 300 gaming case

samsung 750 gb hdd

Sondy DVD brenner

4 gb DDR 3 minne 1333 mhz

785g chipset med CF støtte

Phenom II 955 3,2 ghz

Radeon 5850

 

Totalt kr 9228,- eks bygging hos multicom.

 

Og ser du her så sløyfer du SSD disken , ja så har du rom for 2 x 5850 i crossfire.

 

Og ja multicom bygger riggen for deg, vet at netshop tar rundt 500 for jobben, så regner med at det ligger på omtrent det samme hos multicom.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...