Gå til innhold

Xbox 360 Elite hakker ved DVD avspilling


mrs.robinson

Anbefalte innlegg

Pga ubrukelig drev i htpc'n måtte jeg i helga bruke Xbox'n for å snurre DVD'er. Er første gang xboxen brukes til annet enn spill så ble meget skuffet da alle filmene jeg skulle se hakket. Spesielt på panoreringer, og i raske skifter på filmene hakket det fælt. Kikket på oppsettet på xbox og måtte gjøre endringer på innstillingene for å bli kvitt hakkingen. Satt ned oppløsningen til 720 og da stoppet hakkingen og flyten var bedre.

 

Er det bare jeg som har misforstått noe her? Har det ingen hensikt å kjøre 1080 i på xbox siden man ser vanlige DVD og ikke Blue ray?

 

720p-vs-1080p-4.jpg

 

Ser en på bildene over så er det klart dårligere bilde i 720 enn 1080. Hvorfor blir praksis annerledes hos meg?

 

Tv'n er en Sony LCD , og reciver er Sony DA5400

 

Alle billedkilder kjøres gjennom reciver'n. TV HD dekoder, htpc, xbox. Har aldri opplevd hakking på xbox under spilling.

Hvorfor blir det hakking når jeg kjører DVD på xboxen?

 

Oversikt over bildeareal

 

Ser en på bildet på linken her så vil en jo få mindre bildeflate på lavere oppløsning. Og det jo ikke akkurat det man jakter på. :-)

 

 

Nekter å tro at xboxen skal hakke på DVD avspilling. Her må det være noen tweak jeg kan gjøre uten å minske kvalitet og synsflate?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xbox 360 har desverre ikke kraft nok til å oppskalere dvd til 1080p på en skikkelig måte. Fiks HTPC'en i en fart eller kjøp deg en ps3 som gjør en god jobb på dvd.

 

 

PS3 fanboy...

Xbox 360 oppskalerer til 1080p via HDMI eller VGA. Component oppskalerer bare til 480p ved dvd avspilling.

Endret av Booz
Lenke til kommentar
Xbox 360 oppskalerer til 1080p via HDMI eller VGA. Component oppskalerer bare til 480p ved dvd avspilling.

 

Det stemmer det Booz. Og 360 Elite kom jo også med hdmi og 1080 som salgsargument.

Selv om Xbox i teorien skal oppskalere så må det jo være her det svikter? Slik det er nå så må en enten fire på kvalitet eller drite å i spille av DVD'er. For all hakkingen gjør det umulig å se en hel film.

 

Nå skal jo egentlig reciver'n skalere opp kilder til 1080, mon tro om den klarer jobben bedre enn Xbox?

 

Andre ting jeg kan prøve?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Xbox 360 oppskalerer til 1080p via HDMI eller VGA. Component oppskalerer bare til 480p ved dvd avspilling.

 

Det stemmer det Booz. Og 360 Elite kom jo også med hdmi og 1080 som salgsargument.

Selv om Xbox i teorien skal oppskalere så må det jo være her det svikter? Slik det er nå så må en enten fire på kvalitet eller drite å i spille av DVD'er. For all hakkingen gjør det umulig å se en hel film.

 

Nå skal jo egentlig reciver'n skalere opp kilder til 1080, mon tro om den klarer jobben bedre enn Xbox?

 

Andre ting jeg kan prøve?

 

 

Xboxen fungere desverre dårlig til dvd avspilling

kilde

Lenke til kommentar
Xbox 360 oppskalerer til 1080p via HDMI eller VGA. Component oppskalerer bare til 480p ved dvd avspilling.

 

Det stemmer det Booz. Og 360 Elite kom jo også med hdmi og 1080 som salgsargument.

Selv om Xbox i teorien skal oppskalere så må det jo være her det svikter? Slik det er nå så må en enten fire på kvalitet eller drite å i spille av DVD'er. For all hakkingen gjør det umulig å se en hel film.

 

Nå skal jo egentlig reciver'n skalere opp kilder til 1080, mon tro om den klarer jobben bedre enn Xbox?

 

Andre ting jeg kan prøve?

 

 

Xboxen fungere desverre dårlig til dvd avspilling

kilde

 

Den testen var nok før hdmi og en del oppdateringer som har fikset mye....

 

Xboxen fungerer ganske brukbart som dvd avspiller. Men jeg synes den er uegnet på grunn av viftestøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...