Gå til innhold

Bestille fra B&H i USA


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitte nå og ser at dollaren er vedlgi billig. Vurderer derfor å bestille noe fra andre siden av dammen. Sett på to objektiver, igma 70-200mm f/2.8 II EX DG APO Macro HSM AF Lens for Canon EOS og Tamron Zoom Super Wide Angle SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical [iF. Så det jeg lurer på: Hvordan frakt type skal jeg velge? Velger jeg UPS blir det en fraktris på $62.55 og en total pris på $1.310.55. Det vil bli en pris på norske 6710,- Hva blir den TOTALE prisen på dette, inkludert frakt? Er den ikke en grense på 6000 inn til norge for noe?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet får du kun moms, og det kommer på hele beløpet. Så det betyr knappe 8400 totalt, og så kommer det nok et fortollingsgebyr på toppen, men husker ikke hvor mye det er. Uansett ikke mye i forhold til totalen. Er du sikekr på at du vil miste alle rettigheter som norsk kjøpslov gir for en drøy tusenlapp?

 

Begge objektiv er forøvrig uten stabilisator, er det det du vil ha så er det jo greit nok.

Lenke til kommentar
Er den ikke en grense på 6000 inn til norge for noe?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Magnus

 

Grensen er på kr 200,- pr post. Den er 6000,- dersom du har vært i utlandet og hentet den selv.

 

Dersom varens verdi (uten frakt) er under 200 betaler du ingenting ekstra.

 

Dersom varens verdi er over 200,- betaler du evt toll (0% på elektronikk) og så moms 25% på [varens verdi pluss frakt og toll]. I tillegg kommer et gebyr for tollbehandling, som er rett over 200 kroner for varer over 1000.- og rett over 100 kroner for varer under kr 1000,-.

 

1310.55*5.61*1,25+200=9390,23 eller der omkring. Du har åpenbart brukt feil kurs for dollar i regnestykket ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...